Byt kläder på lördag

På lördag arrangerar Naturskyddsföreningen klädbytardag runt om i landet. Ett perfekt tillfälle att rensa ut sånt som du inte längre använder, och att uppdatera garderoben på ett både miljömässigt och ekonomiskt sätt.

Jag har varit peppad på klädbyte länge, och även talat om att ordna ett eget, men tyvärr har det krockat med annat när det annordnats större evenemang. I år ska jag dock se till att komma dit, om det så innebär att hoppa över yogan…! Jag tror att det kommer att bli Vasastan för mig då detta är närmast. Ses vi där?

Här hittar du en lista på var klädbyten arrangeras på din ort.

Foto från tidigare klädbyte, publicerat med tillåtelse av Naturskyddsföreningen.

9 reaktioner på ”Byt kläder på lördag

  1. Vilket underbart arrangemang, som jag mer än gärna hade närvarat på. TYvärr varken kan jag eller vill, då jag är ganska stor nu, och planerar gå ner så fort M har kikat ut ;).

    Hoppas du hittar massor du kan byta till dig.

    Ha en bra dag.

    Kramar/
    Luiza

  2. Grymt av naturskyddsföreningen! Jag hade inte hört om detta. Skriv gärna efteråt hur det var, har inte någon uppfattning om hur det går till att byta, med pris och sådant! 🙂

  3. Pingback: Klädbytardag idag | Ekomamma i stan

Kommentera

