En riktig hemmadag

Idag känner sig två tredjedelar av familjen lite krassliga så det blir en riktig hemmadag där vi bara ska försöka ta det lugnt.

Själv ska jag nog försöka ta tag i att redigera lite bilder, var fruktansvärt länge sen och jag har hur många bilder som helst i telefonen som jag vill spara till en fotobok. Känns extra viktigt att ta backup på saker nu, för hela dokumentationen av E:s senaste fem månader ligger ju där och är beroende av att inget tappas i golvet och går sönder.

3 reaktioner på ”En riktig hemmadag

  1. Ja, gör backup:er. Vi förlorade Arvids fyra första månader då hårddisken kraschade. Turligt nog hade vi framkallat massor av bilder, men ändå. Så himla sorgligt!

    Låter som en mysig söndag för övrigt minus krassligheten då! Och fin bild på lilla E 🙂

    • Fy vad tråkigt att förlora alla bilderna sådär! Ni hade inga vänner och familj som hade foton att dela med sig av?

      Jag är ganska bra på att göra backup i vanliga fall. Har alla årets bilder dels på datorn, dels på ett usb-minne som alltid ligger i väskan. Efter årets slut framkallar jag och bränner bilderna på en skiva.

      Problemet är dock att jag varit så dålig på att föra över bilder från telefonen, måste börja med det!

Kommentera

