Tandkräm från Kingfisher

Tandkräm Kingfisher Mint, 100 ml, 49 kr hos Jordklok

Vi provar oss vidare bland de naturliga tandkrämerna, och nu när turen kommit till denna tandkräm från Kingfisher känns det verkligen som att jag tagit ett steg upp i skalan.

Den har bra konsistens, vilket annars varit det jag främst haft problem med hos naturliga tandkrämer, och den har en fräsch smak av mint. Det enda jag skulle vilja klaga på när det gäller smaken är att mintsmaken inte är tillräckligt stark och inte håller i sig tillräckligt länge. Det känns fräscht när jag borstar, men nästan direkt efter är fräscheten borta. Denna variant av tandkräm är utan flour, men jag har sett att det finns med också – någon som vet om den är starkare?

Ytterligare en nackdel är att tandkrämer innehåller sodium laureth sulfat, men den undviker aromämnen, färgämnen och konserveringsmedel.

Tills vidare kommer jag att använda denna som kvällstandkräm, och ta min vanliga (Acta) på morgonen när jag ska iväg till jobbet och vill ha en fräsch smak som sitter kvar.

Betyg: 4,5/5

5 reaktioner på ”Tandkräm från Kingfisher

  1. Prova Kingfisher fänkål. Låter kanske skumt, men är en klar favorit här hemma …hos maken och mig i alla fall. Barnen föredrar andra tandkrämer med aloe vera ”smak”.

    • Intressant! Jag gillar ju fänkål i mat så det kanske vore något att test efter den här.

      E älskar sin tandkräm från Lavera med smak av jordgubb och hallon så den får hon nog fortsätta med tills hon tröttnar.

Kommentera

