Hemmadag

Idag har vi en hemmadag där vi går och skrotar, trots det superfina vädret. Orsaken är framför allt en förkylning hos mamman, men också att försöka få lite saker gjort här hemma. Hoppas på en snart tillfriskning, för imorgon ska vi på dop och sedan är det 2,5 lediga veckodagar som väntar!

12 reaktioner på ”Hemmadag

    • Tackar, tillfrisknandet har gått sådär och jag blev hemma från dopet idag, men hemma blir det lite gjort sakta men säkert.

    • Ja, det är det faktiskt, och skönt på något sätt att känna att jag ”får” bara slappa.

  1. Sådana dagar behövs också! Njuta och ha inte dåligt samvete 🙂

    Sv: Det är så himla kul att få gå igenom det här med av mina bästa vänner, som dessutom har en son som är ett halvår äldre än Astrid 🙂 Helgen har hittills varit toppen, nu är det packning och småfix i hemmet som gäller inför morgondagens avresa 🙂

    Att få kika in i magen, det är ju så häftigt. Och när vi kollar på bilderna från Astrids ul så ser man ju att det är hon! Ska bli så spännande att om några månader få se vem det är som nu gömmer sig i magen 🙂

    Tack för vagnstipset 🙂 Har hört samma sak om city selecten från flera håll, tror vi måste göra ytterligare ett besök på barnvagnsaffären och kolla in lite skillnader. Tråkigt nog så finns dock inte Donkeyn någonstans att kolla på i närheten..Det gör det hela lite svårare :S

    • Det ska jag!

      Jobbigt att inte vagnen finns att titta på, men det kanske finns någon på förskolan/stan som har en som du kan få titta lite på? Du är inte med i Babababies-Annas facebook grupp Barnvagnar, där kan du annars säkert hooka upp med någon!

    • Tack för tumhållandet, jag känner mig bättre idag men bestämde mig för att hoppa över dopet. Maken skulle nämligen inte med och jag kände mig lite för krasslig för att rodda E hela dagen med bussresa och allt på egen hand.

  2. Hoppas du kryar på dig snart och att ni får en del gjort hemma.

    Det kan vara rätt skönt att bara vara hemma =).
    Hoppas ni kommer iväg till dopet imorgon.
    Kramar

    • Tack tack. som jag skrivit i flera kommentarer så blev det inget dop även om jag är på bättringsvägen. Det var lång väg att åka och maken skulle inte med, vilket gjorde att jag kände att det blir tufft att åka själv och inte vara helt hundra med en unge dom bara vill klättra på allt hela tiden (bland annat på min rygg just nu… :-))

  3. Tror det är dåligt med folk från barnvagnsgruppen här uppe, men har spanat in en mamma som rullar en som jag ska försöka få tag på 🙂

    Sv: Ska absolut skriva om resandet när vi kommer hem! Ha en bra vecka så hörs vi när jag kommer hem 🙂 kram

Kommentera

