Solskydd till familjen

Jag fick en fråga om naturligt solskydd till familjen, och tänkte först skriva ihop ett eget inlägg om detta. Men sedan insåg jag att andra har ju gjort det mycket bättre så varför inte bara länka vidare. 🙂

Hos Naturligt Snygg finns ett toppeninlägg om hur naturligt solskydd funkar. Inlägget innhåller även några förslag på produkter, men mer förslag från samma bloggare kan du hitta här.

Hos GoGreenMakeUp lades nyligen upp ett inlägg med tips om solskyddsprodukter.

Förra året körde vi med Eco Cosmestics solskydd här hemma, och troligen blir det samma märke i år eller så testar vi Green Peoples eller Laveras.

9 reaktioner på ”Solskydd till familjen

  1. Vi kör också på ecocosmetic i år! Synd bara att flaskorna är så små. Jag har aldrig ens tänkt på naturliga produkter innan vi fick barn. Nu håller jag på att byta ut alla mina produkter 😀

    • Vad kul att du håller på att byta till naturligt!

      Håller med om att förpackningarna kunde vara större, i alla fall när man ska åka en hel familj på semester. Å andra sidan använde jag inte ens upp en förpackning förra året, men då var E så liten att hon inte rörde sig i solen (smörjde henne en eller två gånger tror jag) så det var bara jag som använde, och vi var bara i Sverige.

  2. Köpte en flaska från eco cosmetics till A idag. Tänker mig att hon ändå ska ha kläder som huvudsakligt skydd och då känns den lilla flaskan okej, ska troligen mest vara till händer o fötter. Till oss vuxna får det nog tyvärr bli ngt billigare, vi kommer nog vilja ha lite mindre kläder och en vecka i Grekland lär vi behöva ordentligt skydd…

    • Jag skulle säga ”nja” som svar. På den positiva sidan finns att de har många produkter utan förpackningar, t ex schampokakor, att de innehåller många naturliga ingredienser och att de är väldigt tydliga med inci. På den negativa sidan är framför allt att de inte är helt naturliga utan många produkter innehåller t ex SLS.

Kommentera

