Mer om solskydd

När jag ändå är på gång att skriva om solskydd så måste jag också länka till Peachy Divas intervju med Jenny Kärner från Luxit. Här kan du läsa mer om spf och olika typer av solskyddsfilter.

5 reaktioner på ”Mer om solskydd

  1. Sv: Bara man håller igång så hinner man väldigt mycket när man är hemma båda två (eller alla tre rättare sagt)

    Precis! Jag skulle känna mig som värsta lögnaren om jag står där framme och ljuger för präst och församling när jag säger att mitt barn ska leva med en kristen tro och dess seder, då vi endast går i kyrkan vid speciella tillfällen.

  2. Heja heja, verkligen bra info för mig som är grön på det här med naturligt solskydd. För Rut funderar jag över ännu naturligare skolskydd nämligen kläder. Har du några funderingar på det? Vanliga bomullskläder vs. solkläder..? Jag har precis börjat fundera på detta och det verkar vara en djungel.

    • När jag pratat om solkläder med vänner och bekanta har de flesta sagt att det funkar lika bra med vanliga bomullskläder. Nu när vi ska på utlandsresa om en månad har jag dock införskaffat solkläder till E (fyndade på loppis så jag slog till :-)). De kommer dock mest användas vid bad tänker jag, som heltäckande badkläder, och att det då är en fördel gentemot bomullsplagg att dessa torkar snabbare.

Kommentera

