Full fart

Man skulle ju kunna tro att det bara är lugn och ro här ute på lantstället, men det är mest full fart. Ett hus som inte är så barnsäkrat och saknar badrum och toa inne gör sitt till för att hålla mamman på fötter. Häromdagen var pappan i familjen dessutom tvungen att åka hem till stan en sväng och efter det dygnet var det en hyfsat trött mamma som mötte upp vid bussen. Idag kommer resten av storfamiljen, ska bli trevligt för E att få lite mormorsgos och för mamman att få en paus.

20120613-131302.jpg

10 reaktioner på ”Full fart

  1. Vilken idyll! Men jag håller med, det är lätt att inbilla sig att man ska hinna sitta i solen och läsa en bok när man är på landet men varför skulle det bli så när man är där – man hinner det ju knappt hemma! Räddningen heter far- och morföräldrar, jag förstår att du ser fram emot lite avlastning!

    • Helt rätt formulerat! Det var faktiskt väldigt skönt att få lite släktsällskap, bara den där stunden att få sätta sig ner när E och mormorn gick och kollade på hästarna i hagen var guld värd. Sedan är det ju alltid något som behövs fixas med på ett lantställe och då kan det vara skönt för alla inblandade att bytas av lite. Att kärra ved blir min paus från barnleken, och barnleken blir mormors paus från vedkärrningen.

  2. Det ser då underbart ut! Längtar till nästa vecka då vi åker ner till min mamma och pappa, hoppas på bra väder så vi kan vara ute hela dagarna 🙂 Semester innebär ju nu något helt annat än tiden innan, utan barn..Då var det hur många böcker man skulle hinna läsa, nu är det OM man ska hinna läsa 😉

    Sv: Hörde av Sara (lillaunderbarn.blogg.se) att det finns billiga gräsklippare i plast på Ica Maxi 🙂

    • Hoppas att ni får det fint!

      Jag tänkte faktiskt ta med en bok på nästa semester. Kommer inte att ha internet (tror jag) och då kanske det kan bli lite lästid istället under lunchluren och på kvällen. Fast min mamma ska ta med sig kortleken så då blir det kanske inte mycket tid över. 🙂

  3. Mysigt!
    Jag gör alltid misstaget att planera för lata dagar. Det har man naturligtvis aldrig i en småbarnsfamilj.
    Ha det gott!

Kommentera

