Apptips

Nu är det inte länge förrän vi drar på nästa semester – till Grekland! Här hemma pågår packningsplanerandet för full gång och en av sakerna som jag försöker att få ihop är hur E ska kunna hållas sysselsatt hela flygresan. Min hetaste kandidat för underhållning är min oftast så eftertraktade (och oåtkomliga) mobil, så idag laddade jag hem appen ”Vem” där man kan bygga sin egen bokhylla med Vem-böcker och läsa dessa i mobilen. Första boken ”Vem bestämmer” är gratis, sedan kostar de 15 kr. Tyvärr tror jag dock bara att den finns till Iphone.

Har ni andra barnappstips får ni gärna kommentera, jag planerar att ladda med en hel aresenal!

12 reaktioner på ”Apptips

  1. Åh, den är toppen! Stinas favoriter är alla toca bocas appar, Pippiappen (till iPad), nallemix (också iPad) och ett robotpussel från Wombie. Har du kollat in pappasappar? De har bla recensioner och tips på appar som är gratis just nu!

    • Toca Boca har vi hört väldigt bra om, men ännu inte laddat ner någon av deras appar eftersom E varit så liten att det mest varit ”ett klick” som gällt. Har kollat in pappas appar tidigare, men där är ju så många!!! Filtrerade på 1-2 år och fick 36 sidor…

  2. Å vilket bra tips om VEM. Här hemma läser vi böckerna å tittar på filmerna flitigt 🙂 Kan tipsa om Sound Touch, en stor favorit. Hade lite versionen först men köpte hela sen å den e toppen. Matches ett memory spel e kul å My first phone appen leks det med. Min dotter e 21 månader å hon har gillat dessa sen 12 mån.

  3. Åh vad härligt med Grekland, vi kom hem efter en vecka på Kreta i lördags. Tänkte också tipsa om pappasappar och om SoundTouch (som helt klart är värd sina 38 kr!) som är hela familjens favorit här. Sen är att bara titta på fotona i telefonen himla bra (även om det är bra om de finns säkerhetskopierade någonstans eftersom det är lite väl lätt att radera bilder på iphonen… Draw with stars är också en trevlig app!

    • Ja, att titta på filmsnuttar på sig själv är en av E:s klara favoriter. Ska kolla in Draw with stars!

  4. Vi använder ju android här hemma, annars hade Vem-appen blivit nedladdad direkt! Astrids favorit är My baby balloons 🙂

    Sv: Oj! Vart planerar ni bygga? Så roligt med egetbyggt 🙂 Vi är väldigt nöjda med däcket, blev alldeles lagom stort och fiiiint 🙂

    • Har laddat hem ballon-appen nu. 🙂 Ska bli spännande att se vad hon gillar alla nya appar.

      Vi ska bygga sommarstuga i Roslagen, på granntomten till där min mamma har hus. Än så länge har vi tomten men inget mer… Är ett projekt som jag ser fram emot med skräckblandad förtjustning. Så skönt att få något eget och slippa trängas hela storfamiljen i en för liten stuga, men vilket projekt! Det ska borras brunn, dras el och byggas ett helt hus!

  5. Hej fina du!!!!
    Grekland har länge varit ett drömresemål, men än har jag inte varit där. Maken har tyckt att det är lite dyrt att åka dit och sen är det dyrt att leva där också, enligt de han hört har varit där… Men var sak har sin tid, antar jag.
    Det låter helt underbart att få komma bort , mrn jag förstår att du ”oroar” dig för underhållningen av E. Smart att ladda ner appar som kan komma att distrahera och underhålla. Har tyvärr inga tips…

    Hoppas du får en bra kväll.
    Kramar

    • Tråkigt att du ännu inte fått möjligheten att åka dit, men hoppas att det kommer. Det är ju väldigt barnvänligt så det kanske är ett bra framtida resmål. 😉

      Visst har det blivit dyrare i Grekland, jag kommer ihåg när jag var liten då var allt superbilligt, men så tycker jag att det har blivit i alla länder jag har besökt som har gått över till euro. Känns som att man får åka väldigt långt nu om man ska få en billig solsemester, annars har jag hört gott om Prag etc som jag själv är lite lockad av.

  6. Åh, måste akutinskaffa en iphone… (skoj). Min minsting är redan 7 år men älskar fortfarande dessa böcker. Hade varit perfekt på resan…

    Hoppas att ni får det bra i Grekland.

    • Ja, det är ju smidigt att man kan få in många böcker i en och samma pryl istället för att behöva ta med alla.

Kommentera

