Så här känner du igen en fejkad Ergo-sele

När E föddes fick vi låna en Ergo-sele av en vän och jag tror att jag har skrivit flera gånger hur nöjd jag varit med denna. Vi har nu lämnat vidare selen till nästa krabat i bekantskapskretsen, men ibland dyker det upp tillfällen som gör att jag funderar på om vi kanske inte borde ha en egen ändå (t ex som nu när vi ska ut och resa).

Här är hur som helst ett riktigt läsvärt inlägg för er som funderar på att köpa en Ergo-sele begagnad – det handlar helt enkelt om hur man känner igen och undviker att köpa en kopia.

 

En reaktion på ”Så här känner du igen en fejkad Ergo-sele

  1. Det är verkligen en sådan grej som går i perioder tycker jag, men på resa är selen (vi har en manduca, men det är ju precis samma grej) oslagbar tycker jag. Vi har en gammal vagn stående hos svärföräldrarna så när vi reser till dem tar vi selen till tåget. På semestern möjliggjorde den ju också strandpromenader och under sommaren tror jag att den kommer få en ny funktion då jag hoppas kunna ta en del cykelturer (som jag saknade det förra sommaren!) med A bak och att då kunna ha den som komplement när man kommer fram – hon går inte själv och att bära utan hjälpmedel tycker jag är asjobbigt… Jag gissar att en begad sele går att sälja för ungefär det man köpte den för om man inte använder den jättemycket…

Kommentera

