Fripassageraren

Och så var det en sak till…vi hade en liten fripassagerare med oss på resan. En liten liten en som reste helt gratis i sin mammas mage. Och om allt som går som det ska gör oss sällskap i familjen lagom till det nya året.

Det känns fortfarande väldigt overkligt (trots att det nu både syns utanpå och att vi sett den lilla sprattla på ultraljud), men är fantastiskt roligt. Tänk att för bara lite mer än två år sedan sedan var min stora fasa att det inte skulle bli några barn alls för oss, och nu ska vi förutom det underverk vi redan har få ett till!

Ignorera gärna att jag inte lärt mig att fota snyggt med självutlösaren (hur gör man egentligen?) samt att jag ser lite galen ut. Det blir lätt så när någon försöker rycka av en byxorna samtidigt som man fotar…

53 reaktioner på ”Fripassageraren

  1. ÅÅÅÅHHHHH JISSES!!!!!
    Stort grattis!!!!
    Vilka underbara nyheter =)!!!!!
    Jag blir alldeles till mig i trasorna. Du är den andra personen i min bloggosfär som väntar sitt andra barn =)!
    Vilken lycka.

    Hahaha…åh, jag kommer drömma om dig inatt, så glad blir jag =)!

    Massa , massa kramar/
    Luiza

  2. Stort, stort grattis! Jag misstänkte det med tanke på var du hade köpt nya byxor (och är rätt beklämd över att de slutar med gravidkläder nu, jag som tänkte mig åtminstone ett ogravidt år till…). Hur som helst, igen, grattis!

    • Haha, ja, jag kände lite att jag försagt mig där…ibland har det varit svårt att hålla tyst men vi ville hinna berätta för de flesta släktingar och nära vänner innan vi gick ut med det så här offentligt.

      Ang POPs kläder så finns de nog på Tradera ett tag till i alla fall… 🙂

  3. Kul!
    Barnvagnshäng våren 2013 med andra ord 🙂 Vi var på vårt ultraljud förra veckan å allt såg fint ut! Planerat nedkomst är nu 26 november 🙂

    Kram
    Sofia

  4. Har tänkt på er till och från under dagen, vad glad jag blev när jag kikade in på din blogg igårkväll och möttes av så roliga nyheter 🙂

    Sv: Det ante mig att du skulle gilla vårat flicknamn 😉

    • 🙂 Jag tänkte faktiskt att ”det här är ju precis för mig” när jag såg dem, men ”vågade” inte kommentera då vi inte gått ut med graviditeten på nätet än…

  5. Åh stort grattis till den växande magen!! Hur gammal kommer E vara när hen föds vid årsskiftet?

    Själv har vi 16 månader mellan barnen och idag fyller stora pojken hela 2 år! 🙂

    • Tack så mycket! Om den lilla föds vid BF så kommer E att vara 22,5 månad, men jag eftersom vi blev igångsatta med E så kommer nog den här lite sent också.

      Grattis till storebror på födelsedagen!

  6. Oh himla många grattis! Själv blev jag mamma för allra första gången för två veckor sedan och kunde aldrig ha varit lyckligare. Min lilla pojk är det bästa som hänt mig.

    whitemaskgirl.wordpress.com

  7. Stort grattis!! Vad himla kul!! Jag var spontant gravid(utan att jag visste det) på bloggträffen i maj-11 och den 30/1-12 föddes en lillasyster.
    MVH/Karolina(som var med på bloggträffen i maj-11 som hade med sig ett barn men inte någon blogg)

    • Tack så mycket för grattis! Tyvärr var det inte helt spontant, utan ett resultat av ett lyckat frysförsök med det enda embryo vi hade fått över från tidigare behandlingar. Så jag (som aldrig aldrig trodde att det skulle funka) tycker att det gått supersmidigt ändå!

Kommentera

