Riktig barnmat

Som det fan av hemlagad barnmat jag är blev jag riktigt glad när jag fick tipset om siten riktigbarnmat.se. Här finns recept för den som vill göra egen gröt och välling samt några andra enkla recept att laga till din bebis. Siten är skapad av en pappa som saknade ett liknande forum när han försökte hitta alternativ till industrigröten. Den är ganska ny, så sidan har all möjlighet att utvecklas med mer information och recept och jag kommer absolut att följa vad som händer här!

Bilden är inte lagad från siten utan en efterrätts/mellispuré jag lagat tidigare.

7 reaktioner på ”Riktig barnmat

  1. Vad är det för små behållare du har? Det är så svårt att hitta något bra som funkar till infrysning av småportioner och som inte är plast…

    • Det är muffinsformar i metall. Jag har ärvt de från min farmor, men det borde ju gå att hitta tycker jag.

  2. Hej. Vad fiffigt med muffinsformarna. Men fryser du in dessa utan lock eller hur gör du? Mvh, Helena Härd

    • Nej, jag fryser in utan lock, men lägger över dem i wn påse eller burk med lock ganska snabbt. Känns mer ok även om det är plast då maten redan är i fryst form.

Kommentera

