Sandlådan

E får det bara bättre och bättre på lantstället. I veckan åkte mormorn och köpte en sandlåda, och händiga mamman snickrade ihop den med bara lite hjälp (så kan det gå när det saknas skruvdragare och händerna är svaga). Jag var ganska peppad på att snickra en helt egen sandlåda när jag hittade ett gäng bräder i garaget, men sen var det det här med tiden och så blev det en köpe-variant ändå. Sanden fick vi dock från en snäll granne/släkting* som hade lite att bli av med. 🙂

Huvudsaken är att E gillar den, och gissa om hon gör det?! Jag tror att hon tillbringar lika mycket tid i sandlådan som i hela resten av trädgården. Fast rutschkanan som vi fick av en annan snäll granne/släkting* (med urväxta barnbarn) är också rätt poppis.

*Eftersom vi har lantställe i min mammas barndomsby så är rätt många grannar även släktingar. Ganska så trevligt.

6 reaktioner på ”Sandlådan

  1. Härligt! Sandlåda är toppen, det tycker Rut också. Mina föräldrar har fixat både med gunga och sandlåda på landet nu, det känns som de gör att för att vi (läs: Rut) ska komma upp! =)

  2. Heeeeej! Oj vad länge sen. Jag har tvärs emot semestermood, jobbar mer än heltid just nu, bor hos mormor och varje gång jag stänger av datorn måste jag typ packa ihop allt för att inte sladd-galna katten ska tugga på allt. Så ehm, startar datorn sällan. Vad kul att läsa ikapp! Greklandsresa och allt. Mysigt! Jag längtar verkligen tills jag och B ska göra en resa. Vi ska en sväng till sthlm, men det räknas ju knappt. Härligt att ni är på landet, det är ju asbra med sandlådor. Dock lite mycket kattbajs i dem häromkring. Men vi åker till stranden istället, massa sand ingen katt 😀

    Ha det jättefint!!! 🙂

Kommentera

