Bodylotion från Burt's Bees

Burt’s Bees Radiance Body Lotion, 159 kr i Burt’s webbshop

Innan vi skulle åka på solsemester slog det mig att jag inte hade någon bodylotion att ta med, så jag panikköpte denna på den lokala hälsokosten. Ett rätt trevligt val när det gäller konsistens och doft. Krämen är av det lätta slaget och går smidigt in i huden och lämnar kvar en glittig yta. Doften är även den lätt och frisk. För mig är denna en typiskt sommarkräm, som funkar bra när jag vill smörja in mig så ofta som jag gärna gör efter sol och bad.

Jag kommer dock inte att köpa denna kräm igen då den innehåller phenoxyethanol samt parfym som jag är osäker på är syntestisk eller naturlig. Dessutom är den märkt med att barn under tre år inte bör smörjas med denna kräm vilket för mig är en smula avskräckande. Om något i denna ska hindra mig från att smörja in E, borde jag då egentligen smörja in mig själv med den?

Betyg: 3,5/5

Kommentera

