Två frågor efter en trevlig middag

Varför är det så att vi alltid säger när vi har haft middagsgäster att ”varför gör vi inte det här oftare” och sen dröjer det ändå till nästa gång?

Och varför glömmer jag alltid att fota maten just när det är så himla gott? Jag skulle kunna fota resterna i kastrullen nu, men det är liksom inte samma sak som när det var upplagt på tallriken.

8 reaktioner på ”Två frågor efter en trevlig middag

  1. Den första frågan kan jag skriva under på, den andra brukar jag komma ihåg =).

    Hoppas det var en trevlig middag. Massa kramar.
    Råkade förresten radera din kommentar senast eftersom min telefon levde ett eget liv vid tillfället…men jag såg svaret om pajerna här =).

    • Middagen var supertrevlig!

      Bra att du såg svaret om pajerna, hoppas att du hittar en bra meny för er.

  2. Bra frågor:-) Personligen så försöker jag glädjas åt de stunder som ges att träffa vänner. Förr i tiden bjöd folk middag varje helg och de hade en vana att bjuda tillbaka. Så det blev automatiskt ett ”flöde” av middagar att bjuda eller att gå på. Idag umgås vi inte riktigt på det sättet. Varför, det vet jag inte…
    Det trevligaste brukar vara de stunder som är spontana över en fika eller en lätt middag.

    Min familj blir galen då jag alltid ska fota maten. De börjar äta snabbt så att jag ska missa fotograferingen:-) Tack vare Iphone-en så är det aldrig långt till kameran…
    Ett tips är att laga rätten igen då den var så god:-) Då kan du ju fota..
    /E

    • Ja, varför umgås man inte mer över middagar, det är ju så himla trevligt och äta måste man ju ändå. 🙂

      Laga rätten igen gör vi nog, det var rödbetsrisotto som vi gör ganska ofta här hemma. Blir nog ganska bra på bild dessutom för den har en härlig färg!

  3. Känner igen mig i det du skriver! Med vissa vänner är det superlätt att få till en kväll som passar, med andra är det betydligt svårare, och med de senare blir det ofta länge mellan gångerna. Mitt kontrollbehov till trots så gillar jag spontana middagar och besök 🙂 Sådär när man tager vad man haver och lagar maten tillsammans 🙂

    Sv: Jag blir ofta förvånad när jag ser mig i spegeln eller ser min egen skugga, ”är magen sådär stor?” Tvärtemot mot hur jag tänker i början av graviditeten, då är det snarare, ”men den känns att vara större än sådär” 🙂 Stövlarna kunde vi inte låta bli, nu blir det dubbla uppsättningar så vi har ett par av var sort att lämna på förskolan. Tyckte först att det kändes onödigt, men 70 kronor för två par var svårt att motstå när det kan underlätta mycket både för oss och förskolans personal.

    • Jag tror att mitt problem har varit är jag varit överambitiös när det gäller middagarna och vill att allt ska vara städat och perfekt, och då blir det ju inte så ofta. Men som du säger är det trevligt att bara dra ihop något. Jag hoppas på att vi ska kunna få till lite fler middagar framöver, tycker att det är så himla trevligt.

    • Ska försöka! Just nu känns det som om vi bara varvar samma gamla rätter, men mina kollegor brukar åtminstone säga att jag borde ge ut en kokbok… 🙂

Kommentera

