Dagens skörd

20120804-203022.jpg
Tio liter vinbär
En och en halv liter blåbär
Lagom med kantareller för en cannelloni för fyra och precis så att det är kvar till ett par kantarelltoasts på kvällskvisten

/trött men nöjd

10 reaktioner på ”Dagens skörd

  1. Förstår att du är nöjd! Här är det lite svårt att hitta ”bra” svamp, men bär brukar finnas. Får se om det blir något av min tilltänkta fyllning av frysen, tvivlar på att kroppen gillar bärplockning i det skick som den är nu..Men jag får väl peka så kan Darlingen plocka 😉

    Sv: Min mamma hade köpt trädgårdssetet från Biltema, det var superfint och mycket uppskattat av Astrid när vi var där! Synd att ni har så långt!

    Det var jättekul, om än lite overkligt, att plocka fram pyttekläderna igen..Svårt att tänka sig att Astrid varit så liten, och att det snart kommer komma en lika liten krabat hit till oss.

    Tack! Jag hoppas att mitt långsammare tempo ska göra gott för kroppen, vill ju orka med att vara mamma till storasystern hela vägen till slutet av graviditeten. Allt annat kan jag lägga på hyllan!

    Blev det något bad idag? 🙂

    • Jag skulle också vilja fylla frysen, men det är svårt att hinna komma ut i skogen när vi är på lantstället över helgen. Men förhoppningsvis kan det blir lite mer nästa gång. Nu är tre omgångar saft gjorda i alla fall… Låter som en bra arbetsfördelning, kan tänka mig den också, var rätt mör i kroppen när vi kom hem och hade ont i höften hela kvällen.

      Ja, vi hann faktiskt med ett dopp jag och maken, E somnade och sov i vagnen… 21 grader var det, så rätt skönt efter en stund i alla fall.

  2. Vilken skörd! Av ren nyfikenhet undrar jag om du hade med dig din dotter i skogen? Jag har lekt med tanken att plocka kantareller med Vera men misstänker att jag då enbart kommer att leta runt efter henne hela tiden…

    • Nej, hon följde inte med. Jag tror dock att det skulle funka rätt bra så länge det är så gott om blåbär som det är nu för det finns inget bättre än att smaska från naturen, men med tanke på att jag fick ca 40 myggbett trots att jag var rätt välklädd så kändes det inte läge. De var riktigt ettriga, myggorna. 😦

Kommentera

