Nästan halvvägs

Nu är vi snart halvvägs till syskonets födelse. Känns ganska overkligt fortfarande, att vi ska bli fyra i familjen inom en inte allt för lång framtid. Häromdagen var vi och tittade på den lilla igen, och allt såg bara fint ut så nu är det väl bara att vänta ut de här månaderna innan den lilla kommer till oss. Inte många förberedelser behövs den här gången, vi har det mesta kvar sen E var pyttebebis, utan det är mest syskonvagn och namn på ungen som behövs fixas. 🙂

12 reaktioner på ”Nästan halvvägs

  1. Hurra för halvvägs! 🙂 Och skönt att allt såg bra ut, tycker du att det gått snabbare den här gången än med E?

    Sv: Haha, ja kanske är det en liten Emma i magen..Inget av våra främsta namnförslag, men när hen kommer ut så kanske det känns helt rätt 🙂 Tack så mycket 🙂

    Visst känns det som en bra idé då man med största sannolikhet ska ha både liten och storasyster i sängen samtidigt? Känns som att det kan skydda litegrann och göra att man själv sover tryggare.

    • Tack! Och ja, det känns otroligt spännande att gå från enbarnsförälder till tvåbarnsdito. 🙂

    • 30 december, så det blir spännande att se om det blir en 2012-bebis eller 2013. Själv håller jag tummarna för det senare…

  2. Fina du! Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är avundsjuk eller inte, vi har inte ens börjat prata om att skaffa ett syskon så det känns lite avlägset… Samtidigt är det ju hur häftigt som helst att vara gravid och vänta på en liten! !

    • Och jag kan inte helt bestämma mig om vi tagit oss vatten över huvudet genom att bli gravida så snabbt igen… Men samtidigt är jag fruktansvärt tacksam över att det blir ett syskon över huvud taget så jag försöker att slå bort de tankarna.

  3. Hej och stort grattis!! Sitter och laser ikapp pa din blogg, har inte blivit mycket blogglasande i sommar. Jattekul att vara gravida samtidigt igen! Hur manga manader far ni emellan?

    Jattenyfiken pa vad du kommer valja for syskonvagn. Vi har redan kopt en begagnad. A gillar inte att aka vagn och jag tror att hon kommer sitta dar max ett ar till. Sa att lagga massa pengar pa en ny kandes helt galet for oss. Saknar dock liggdel till bebisen sa det ska jag kopa till.

    Sag att du var smart och markte kladerna med ert efternamn. Sjalv har jag stolt skrivit AMAYA stort overallt utan en tanke pa att det kunde vara en nr 2 p G… (det blev ju en otrolig overaskning).

    Ar dessutom nyfiken pa hur du ska kla er lilla i vinter. Tycker det ar jattesvart. Mycket lattare med en bebis fodd i Juni! Och vad ska du ha for gravidjacka nar kylan kommer?

    Massor med fragor 🙂

    • Vad kul att du hittat hit! Och superkul att vi är gravida samtidigt igen. Om syskonet kommer på beräknat datum blir det 22,5 månader mellan, men jag tror och hoppas snarare på 23 månader.

      Ang syskonvagn så är vi i valet och kvalet och kommer nog att vänta till sista minuten med att bestämma oss. Skulle jag få välja helt fritt skulle det bli en Bugaboo Donkey, men som vi bor så känns det inte som någon idé då jag inte själv kan öppna dubbeldelen av porten för att få in vagnen i duoläge…och sen kommer några halvtrappor på det som gör att det är svårt att få in en tyngre vagn. 😦 Vi hoppas fortfarande på att kunna flytta innan den lilla kommer, så vi får se helt enkelt. En lösning jag har funderat på är att skaffa en vagn med ståbräda men som har sittdel och mjuklift och där lilla kan få åka sele och storasyster vagnen om det skulle bli kris. Vi promenerar nästan oavsett var vi ska så jag skulle gärna ha en ordentlig syskonvagn, men det beror som sagt på boendet vad vi kommer att välja till slut. Ska vi någon längre stans är oftast maken med så då får vi väl ha två vagnar… Jaja, vi avvaktar så länge vi kan med beslutet. Det kommer nog ett eget inlägg om det här så småningom…

      Ett eget inlägg ska jag nog också göra kring vinterkläder… i alla fall för mina egna. När det gäller lilla så hade vi bara fleeceoverall och mössa till E (som är född i februari). Vå vagn var så himla ombonad och hade ett överdrag för vinden så det kändes som att det räckte. Jag kände rätt regelbundet på henne och hon var aldrig kall.

      Säg till om det är något annat som du vill att jag ska skriva om!

  4. Hej igen,

    En Bugaboo Donkey har jag ocksa drömt om men kunde helt enkelt inte rättfärdiga det beslutet. Vi har två nya vagnar, en med bra liggdel och en bra sittvagn för Amaya. Kan ju också kombinera och köra liggdel+ståbräda eller sittvagn+bärsele. Men så fick vi erbjudande om en begagnad vagn jättebilligt och slog till. Ståbräda känns lite knöligt med snön som vi antagligen kommer ha tills mars..

    För oss blir det nog också fleeceoverall och nån bra varm åkpåse. Men antar att jag måste ha nåt varmare om jag väljer bärsele.. Får fundera vidare!

    Och pengar försöker jag spara och har ingen lust att köpa en gravidvinterjacka.. Så är jättenyfiken på hur du tänker!

    Hoppas du mår bättre nu!

Kommentera

