Gravidappstips

Även om jag varit med om det en gång tidigare, så tycker jag att det är roligt att läsa på om graviditeten och vad som händer under de olika veckorna. Hitills har jag följt graviditeten genom att läsa på Vårdguidens hemsida, vilket är ganska informativt men kanske inte det roligaste. Förra gången läste jag även på Growingpeople som komplement, men den siten finns ju inte kvar.

Så jag tänkte att det kanske är dags att utnyttja att jag faktiskt har en smartphone den här gången och fixa lite roliga gravidappar. Kom gärna med era bästa tips!

8 reaktioner på ”Gravidappstips

  1. Det skulle vara intressant att höra hur ni tänker kring köp av barnvagn! Nu kanske ni har kvar den som ni använde för första barnet, men hur resonerade ni kring miljötänk och köpa vagn? Vi väntar vårt första barn i oktober och vill inte ha en vagn som är impregnerad med en massa skumma ämnen. Vi tänker köpa en begagnad vagn, men har du några tips?

    • Jag hade faktiskt tänkt skriva något om det senare. 🙂 Lite kort kan jag säga nu att när vi köpte vår vagn till E så var en av kriterierna att vi ville ha en vagn som både var lätt att hitta begagnad och hade ett bra andrahandsvärde så att vi skulle kunna sälja den även efter vår användning. Valet föll på en Bugaboo då man kan tvätta i princip hela klädseln och det är lätt att byta ut delar om det skulle behövas. På så sätt håller ju vagnen längre. Att den sen är smidig och lätt var också kriterier som uppfylldes.

      Vilken vagn man ska ha är ju så olika beroende på vad man har för behov så det är svårt att ge specifika vagnsråd. Ett råd är dock att kolla igenom vagnen riktigt noggrant då butiksgarantin endast gäller första köparen. Kvitto kan dock vara bra för att försäkra sig om att vagnen inte är stulen. Ett annat råd är att försöka läsa på om vagnen på förhand, för att kunna säkerställa att allt stämmer vid köpet.

      I den här bloggen finns en hel del matnyttigt om barnvagnar: http://blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/

  2. Åh jag har massor 🙂
    Babycenter, what to expect when expecting, babygruppen… Sök på ”baby” eller ”pregnant” bland appar. Det är superkul även om dom inte alltid är lika i sin info 🙂

    • Tack för tips! Ska söka som du säger…har för mig att jag sökte på ”graviditetskalender” och då blev det inte många träffar.

  3. I pregnant, What to exepect when expecting och gravid appen från libero hade jag 2010. Var Jättekul att ha å jag använde dem flitigt 🙂 De var alla gratis oxå. Lycka till i sökandet efter en app som passar er.

Kommentera

