Mitt kylskåp

Jag blev utmanad av Amningshysteri i egenskap av läsare av hennes blogg, att fotografera mitt kylskåp. Så här ser det ut just nu:

Kan säga att jag inte är helt nöjd. Det är för fullt så det går inte  riktigt att se vad vi faktiskt har, och jag kan inte följa mitt system med en hylla för burkar mm, en för mejerivaror/ägg och en för grönsaker. Maken fyllde det med erbjudanden häromdagen och nu är tanken att vi ska äta ur både kyl och frys inför att vi ska frosta av frysen och ta hem det som vi fryst in på lantstället.

Jag hakar väl på trenden och utmanar vidare! Kommentera gärna om ni skriver ett kylskåpsinlägg.

9 reaktioner på ”Mitt kylskåp

  1. Jag ska haka på imorgon! Dock är det dax för handling, så det är inte så värst mycket att fotografera 😀 Kul utmaning 🙂

    Sv: Heja bara, hon var en stor tjej 🙂 Gick du över något eller var hon ”i tid”?

    Nä precis, jag kan ju säga till bara på morgonen att jag hämtar henne lite tidigare om jag vill det. Och de är väldigt förstående på fsk, väldigt skönt och tacksamt!

    • Åh vad kul att du hakar på!

      Vi blev igångsatta efter nio dagar, i Stockholm får man inte gå längre än en vecka när det gäller ivf-graviditeter, till skillnad från två veckor annars. Nu ska det tydligen blivit ändrat till två veckor har jag hört från andra så jag hoppas på att slippa igångsättningen den här gången (men går gärna några dagar över tiden ändå).

  2. Tjenixen =).

    Vi har faktiskt inte vaccinerat än, men måste göra det typ imorgon eller fredag om det finns tid [de brukar ha öppet hus på vårt BVC]…

    Till 99% av fallen använde jag mig av den vanliga kameran i mobilen, men ibland tig jag till appen, och det ser man på mina bilder om man tittar på de få bilder som är tagna med istagram. Det är oftast en ram runt dem =).

    Kul grej med utmaningen. Kanske skulle anta den ;). I let u know.

    Många kramar/
    Luiza

    • Ja, det vore kul om du hakar på!

      Vad smidigt för övrigt med öppet hus på BVC, tyckte att det var så svårt att passa de där tiderna i början…

  3. Eeeh, såg just att det visst vara ram runt alla mina bilder, hehe, kan bli svårt att se vilken som är tagen med instagram appen. Men det är iallafall de med ramen i ramen, är du med? Haha… Inte så många. I nuvarande inlägg är det det med morotskakan ,kaffekopparna fläskfilén, och glassen =).
    Kram igen.

  4. *fnissar hysteriskt*

    I min kyl finns just nu – lixom alltid annars – mjölk, smör, ost och… en väldans massa tomluft.

    Tack vare en god väns present och en tacktack från min far så finns dessutom just nu 10-12 olika småflaskor med vitt/rosé/bubbel. Ser faktiskt väldigt roligt ut med flaskor högt och lågt, inklusive i grönsakslådan…

    Jag lever nämligen i frysen; grönsaker, bröd (köpe- eller hembakt), kött, fisk… Har jag tur finns färdiga matlådor t.o.m 😀

    kram

    • Du kanske borde fota din frys istället? 🙂

      Småflaskor vin är ju för övrigt en så himla bra grej!

Kommentera

