Glassigt värre

Efter inspiration från både Underbara Clara och Lilla Matderivén har jag nu sett till att göra glass som både jag och E kan äta tillsammans. Första försöket blev Lilla Matderivéns mango madness, och även om E var lite skeptisk till en början så slurpade hon i sig den när hon väl förstod var det var. Eftersom jag är allergisk mot jordgubbar bytte jag ut den delen mot hallon, och skippade dessutom sötningen, men E tyckte denna del var mycket godare än mangon.

Gissa om det här inte är sista gången jag gör pinnglass!?

10 reaktioner på ”Glassigt värre

  1. Vi har också provat, men det blev så gott att det visst gick åt medan A sov 😉 Hon får fler chanser!

  2. Vi var rätt flitiga på att göra ”fruktglass” förra sommaren, men i år har det inte varit något vidare glassväder..Tror att jag ska plocka fram lite bär och göra några så vi har till i helgen då jag hoppas att sommarvärmen håller i sig 🙂 Tror det får bli mango!

    Sv: Ska lägga upp nån lista när jag fått lite ordning. Just nu håller jag på att sortera rätter efter huvudingrediens, och sen plockar jag en från varje kategori till veckomatsedlarna 🙂

    Haha, lätt att ha ordning när det är tomt 😉 Lax är en lifesaver här hemma också, canneloni tror jag blir svårt med min glutenintolerans..Tack för tipsen dock 🙂

    Vi har lustigt nog två kyl/frysskåp bredvid varandra, undrar hur det tidigare ägarna tänkte där..Skulle vilja byta ut bägge mot ett extra högt, frysutrymme har vi gott om med frysboxen, och jag skulle gärna vilja få lite mer bänkyta i köket.

    • Nej, jag kom ju också igång nu sent på sommaren. Men bättre sent än aldrig, det säger jag ofta nu för tiden. 🙂

  3. Åh gud vad gott det där såg ut… Får väl bjuda hit syrrans ungar så jag får en ursäkt att göra några såna 😀

Kommentera

