Veckans IN:UT

IN:
1 par gummistövlar
1 par tygskor

UT:
Ingenting

Resultat: + 2

Helgen har hittills varit en riktig shoppinghelg, med inte mindre än tre olika rundor som resultat till ovanstående på in-sidan för mig och en del kläder till E:s förskolestart (som inte är med här eftersom jag valt att exkludera barnsaker). Det bästa är att kombon av rea och att vi haft en hel del presentkort gjort att av allt jag handlade så behövde jag bara lägga till ca 70 kronor för stövlarna. (Det var halva priset på 699 och jag hade presentkort på 270.)

Dock var gårdagens loppisrunda helt fyndlös. Det är verkligen inte ofta som jag kommer hem tomhänt från en loppis. Känns visserligen bra att ha pengarna kvar i plånboken, men E behöver fortfarande en del saker till hösten och vintern så jag får hoppas på nästa loppis istället.

8 reaktioner på ”Veckans IN:UT

  1. Najs med nya gummistövlar! Nu vet jag inte exakt vad du är på jakt efter men vi stod på drive-in-loppisen vid Täby galopp igår och innan vi åkte hem, vid trerycket, gick jag en vända. Trots att det var så pass sent och många höll på att plocka ihop fyndade jag en hel del kläder till Rut. Så det kan vara värt ett besök!

    • Ja, skönt med ett par som inte ger skavsår! Premiärpromenerade dem till affären idag och de kändes lite stela men bra. Tror att efter lite ingångning så blir de nog toppen!

      Det låter ju bra att fynda på drive-in, men det är lite på fel sida av stan för oss (särskilt när vi inte har bil). Jag ska på loppis om två veckor dock så då hoppas jag kunna komma hem med en del.

  2. Tycker att det verkar vara rätt bra fart på de olika säljgrupperna på facebook, kanske värt att kika där? Låter fint att kunna shoppa utan att belasta plånboken allt för mycket, imorgon ska jag en sväng på stan och har några presentkort som förhoppningsvis ska komma till användning.

    Sv: Ibland räcker inte orken riktigt till, då får man känna efter vad som känns viktigt 🙂

    • Ja, jag bevakar både några där och Tradera, men det är ju inte lika billigt som på loppis. 🙂 Men det går ju att göra fynd och det är ju billigare än nypris. Jag avvaktar lite hur som helst då det är loppisperiod just nu och det är loppis nästan varje helgdag.

  3. Vad är det som behövs och i vilken storlek? Jag kanske har nåt i gömmorna. Helt gratis! 🙂

    • Woho, det låter ju inte helt fel! 🙂 Gummistövlar i strl 22-23 (innermått ca 14-15) både vanliga och fodrade har jag förstått att man ska ha. Strumpor i samma strl. Sedan är det mest allmänt kläder i strl 80-86, vi har inte supermkt och jag har förstått att det går åt lite mer när de går på dagis. E har precis haft en växa-period och de senaste två veckorna har hon vuxit ut i princip allt som hon kunnat haft nästan sen ettårsdagen.

      Tänkt om jag hade vetat om det här erbjudandet (eller tänkt på att fråga) innan jag beställde vinter- och höstskor på nätet för en rätt ansenlig summa…

  4. Stövlar verkar de ha samma storlek i, våra döttrar. Så där kan jag nog tyvärr inte hjälpa till. Men kläder i 80-86 kan du definitivt få, Hanna har precis vuxit ur dem och de tar upp onödig plats i garderoben… Vi får ta och ses snart så kan ni få dem.

Kommentera

