Rapport första dagen

Så har vi varit en stund på förskolan, och fler ska det bli. Känns helt otroligt att vår föräldraledighet snart är slut och E ska tas om hand av andra på dagarna. Lite sorgligt är det allt, och jag fick en liten tår i ögat när pedagogen började prata om att lämna barnen… Blödiga mamman.

För E:s del kommer det nog att gå finfint. Hon hittade direkt en kompis att fara runt med, och gråten kom inte förrän det var dags för de två att skiljas åt och gå hem var och en till sitt. Får se om det blir ett kärt återseende imorgon.

2 reaktioner på ”Rapport första dagen

  1. Känner igen det där med att bli lite ledsen i ögat av att lämna de små. Det värker i mammahjärtat att säga hej då och vända lilla I ryggen och bara gå. Det gjorde jag första gången igår och det gick faktiskt riktigt bra för lilla I, men jag kände hur det började svida i mina ögon av tårar. Fy, lite mot ens instinkter som mamma att bara lämna sådär.

    Men, du har rätt, det går bättre för barnet än för oss tror jag med. Idag ska I vara på förskolan nästan hela dagen själv och avlämningen gick utmärkt. För lilla I då. Jag tror jag sa TRE gånger att de bara skulle ringa om det var något problem så skulle jag vara där på stört ;). Hönsmamma nr ett, det är jag det! 🙂

    Lycka till med inskolningen, det verkar som E kommer klara det galant!

    /S

    • Gissa på att jag kommer att stå och grina utanför huset imorrn när jag ska lämna för första gången… Det tar emot att lämna bort mitt älskade barn helt enkelt. Men jag vet att hon kommer att ha det bra och vi får ju tid tillsammans ändå, om än inte lika mycket som under föräldraledigheten. Och förskolan ger henne ju någonting som jag inte kan ge henne hemma – jämnåriga kompisar! Och ett helt annat lärande.

Kommentera

