Dagens felhörning

Jag försöker avleda uppmärksamheten från pappans matlagning, och frågar om vi ska spela lite på xylofonen. E blir eld och lågor, och jag blir glatt överraskad över mottagandet av mitt förslag tills jag inser att hon tror att jag frågat om vi ska spela på telefonen. Inte lätt med lika ord…

8 reaktioner på ”Dagens felhörning

  1. Mycket sånt hos oss just nu (och jag undrar om jag talar otydligt). Inte lätt att förklara att tå och tåg är vitt skilda saker för någon som inte ens är 1,5 år…

  2. Det är också svårt att förklara att samma ord betyder olika saker. Jsg sa till B att vi skulle gå in på tomten och han blev superglad och bröjade leta… efter jul-tomten.

    • Haha! Vi läser ofta ”Vem bestämmer” och där ”klappar de och tröstar” vilket ofta får E att börja klappa händerna.

    • 🙂

      Och idag funderade jag på varför jag alltid fick en puss på en viss sida i en av E:s böcker – tills jag kom på att det stod ju om ”bussen”, vilket E nog hört som ”pussen”. 🙂 Men det är ju inte fel att få en puss… 🙂

Kommentera

