v.23 (22+4)

Lite sent kan jag nu meddela att vi gått in i vecka 23. Det känns en smula ironiskt att Vårdguiden skriver att mamman bör undvika att stressa just i detta veckobrev, för jag tror inte att jag haft en så stressig vecka på hela sommaren. Kombinationen av en massa förskolebestyr (inköp av prylar, namnande mm), att jag vill utnyttja den här sista veckan att ha lekdejter med andra föräldralediga, och att både jag och E sovit så pass dåligt att jag varit tvungen att tupplura med henne på dagen har gjort att jag känt att dygnet har för få timmar. Gissar på att det bara är starten på hösten som arbetande mamma och det där som kallas livspusslet…

Den lilla ska nu vara 28 centimeter lång och väga ca 600 gram. Tänk att den blivit så stor. Inte undra på att det känns mer och mer där inne.

8 reaktioner på ”v.23 (22+4)

  1. Fantastiskt med ett liv som växer innuti.
    Livspussel är ingen bra benämning då det alltid finns för många bitar och för lite plats…. Tupplur med E låter nyttigt tycker jag 🙂

    • Nej, frågan är vilket ord man skulle ha istället. Läste om någon i tidningen som benämnde det med något annat, men minns inte vad det var.

    • Tack så mycket! Och jag håller med som du skriver – det är ofta roligt att få ett ansikte på ”sina” bloggare. 🙂 Kram!

Kommentera

