V.24 (23+1)

Ny vecka igen!

Den här veckan handlar det en del om krämpor både i veckobreven jag läser och hos mig. Förra gången så hade jag illamåendet i början, men sen mådde jag i princip bra till den sista månaden när jag fick ont i ryggen. Den här gången tänkte jag nog att ryggontet skulle komma tidigare, men att jag i övrigt skulle må rätt lika. Tji fick jag. Jag är både tröttare generellt, sover sämre då bebisen trycker emot valda delar i vissa ställningar, och nu i veckan fick jag helt plötsligt halsbränna. Det har jag aldrig någonsin haft och det är verkligen ingen hit. Jag funderar på om det kan bero på att moderkakan ligger annorlunda eller vad som är skillnaden. Idag ska jag i alla fall till apoteket och kolla vad de har mot halsbränna. Vi har medel mot det hemma då maken får halsbränna ibland, men dessa skulle man självklart inte ta vid graviditet.

Roligare är då att läsa om bebisens utveckling. Nu ska den kunna känna igen min, makens och E:s röster. Om pappan skrivs att nu kan han nog känna sparkarna utanpå magen. Det har maken kunnat ett tag nu, men nytt är att det syns utanpå magen när den rumlar om där inne. Dessutom ska den kunna överleva en för tidig födsel, men jag hoppas att den stannar där inne i fyra månader till!

7 reaktioner på ”V.24 (23+1)

  1. Prova Gaviscon mot halsbrännan. Jag tror det går åt ungefär en flaska i veckan för mig. Det är säkert att ta när man är gravid, men smakar verkligen blö (så ta inte tuggtabletter istället för de smakar ännu värre och är ju kvar i munnen längre än flytande Gaviscon).

    Kul med ny vecka!

    /S

    • Som tur är var halsbrännan mycket bättre idag! Läste lite husmorsknep och slutade dricka te med citron i (har druckit flera koppar om dagen då jag haft förkylning på gång), åt långsammare, och tog ett glas mjölk innan läggdags. Idag kände jag bara lite efter lunchen då jag åt på tok för snabbt. Förhoppningsvis håller det i sig, men annars får jag prova Gaviscon jag med.

  2. Fy för halsbränna. Hade en hel del nu när jag väntade Nils. Sov nästan sittande mot slutet.

    Sv
    Vi har både sjal och sele men sjalen är skönast. Selen går lite fortare att få på om det är riktig kris och man är ute nån stans 😉

  3. hej bästa Jenny!
    här kommer tips mot halsbrännan, tugga på lite torra havregryn och skölj ner med vatten. När grynen sväller lägger de sig som ett lock över magsyran 🙂

    Kram på dig
    Eva

  4. Sv: Ska prova med havregryn. Igår fick det bli en tablett Gaviscon, och den gjorde faktiskt stor skillnad! Tack för tipsen 🙂

Kommentera

