Rapport från loppisen

Jag är nog lite av en loppisfantast, men det är ganska mycket med skräckblandad förtjusning. Det bästa vore ju att få gå och strosa där på egen hand, men när tusentals personer också vill fynda så är det lätt att stressnivån åker upp ett snäpp för högt.

I söndags var just en sån loppisdag med otroligt mycket folk, så det var skönt att jag bokat in en lunch hemma hos en vän som bor i området. Det var toppen att få sitta i hennes kök och varva ner och bara titta på myllret utanför innan vi begav oss ut igen. Dessutom var det inte fel att hon bjöd på egenbakade macrones till fikat. 🙂

Några fynd gjorde jag på loppisen i alla fall. Jag hade en lista på fem prylar jag var på jakt efter och sen så tänkte jag lite allmänt kolla på kläder till E. Till mig själv var prylen jag faktiskt hittade en mammafleecetröja då jag behöver något tjockare att ha under jackan, och till E var det en ”förskolevagn”. Perfekt när vagnsförvaringen på förskolan inte är den bästa så jag vill inte ha vår fina vagn stå där. Jag var förra veckan sjukt nära att köpa en helt ny vagn till ett väldigt bra pris, men även om det hade varit roligare att köra runt med den så känns det bra att ha en vagn som vi inte är rädda om på förskolegården. Förhoppningsvis blir det istället en fin vagn för båda barnen när lilla kommer sen. Kan också avslöja att E uppskattade vagnsbytet när vi testade den idag till och från förskolan.

På bilden syns dessutom ungefär hälften av kläderna jag köpte till E, och så slank det med några få plagg till den lilla också. Vi behöver ju knappt några bebiskläder då vi har det mesta kvar efter E så planen var är inte kolla på smått alls, men några saker minns jag att vi saknade och sen kan ju den lilla få lite ”nygammalt” också.

På det stora hela är jag väldigt nöjd med min loppisdag, även om jag kom hem senare än väntat och att tre ”måste ha prylar” fortfarande är kvar på min lista.

8 reaktioner på ”Rapport från loppisen

  1. Härligt med loppis, men förstår den där stresskänslan som kan uppstå. Vilka fina fynd du gjorde. Måste bli bättre på att ta mig ut på loppisrundor. Alltför ofta missar jag att ta mig ut på sådana.

  2. Jag tänker alltid i förväg att jag ska rota ordentligt i alla loppislådor, och göra dom där superfynden som alltid tycks vara gömda..Men så blir det skarpt läge och jag blir bara superstressad, så där som du skriver! Fina fynd du gjorde, och skönt att kunna pricka av på listan.

    Vi är ju inte heller direkt i behov av massor av bebiskläder, då vi har kvar i stort sett allt från då Astrid var liten, men kände ändå att vi ville att Åttan skulle få något ”eget”, och inte bara syrrans ärvegods. Men vilken skillnad i inköpskonsumtion mellan första och andra barnet, det är i stort sett bara syskonvagnen som varit ett måste..

    Sv: Det är mammorna från föräldragruppen på mvc som jag träffade igår, men vi bytte telefonnummer på sista träffen och träffas nu på eget bevåg. Första gången igår, och jag hoppas att det blir många fler!

    Höll på att skratta ihjäl mig när jag gick förbi hallspegeln, tyckte inte alls att jag spillt och dammat så mycket.. 😉

    • Jag tycker också att det är svårt att rota, och gör det oftast bara om jag fått någon annan indikation på att det kan finnas bra saker i högarna.

      Vad kul med mammorna från mvc, vet att inte alla har sådana föräldragrupper utan att det är först på bvc man får kontakt med andra. Vi hade också det förra gången på mvc/bb (det är samma för oss så det var därför jag frågade om ”bb”) och de har jag fortfarande kontakt med. Hoppas att få en ny grupp den här gången!

    • Ja, det var det. Det hade dock varit lite bättre om vi inte hade två aktiviter till inplanerade efter det. Hemma kl 10 en söndag kväll utan att ha planerat för veckan kändes lite jobbigt.

      • Nä, för att veckorna ska löpa friktionsfritt krävs en hel del mer planering nuförtiden. Jag tror faktiskt att det varit en större omställning för mig och K att Rut börjat på dagis än det varit för henne, på nåt sätt!

Kommentera

