V.25 (24+1)

Häromdagen när en vän frågade när det var dags så sa jag ”bara 15 veckor kvar” och maken sa ”usch ja”. Vi har lite olika syn på den här graviditetstiden. För hur mysigt det är med en liten som sparkar där inne och som jag kommer att sakna sen, så känns det som att det kommer bli tuffa veckor framöver och roligt när den lilla kommer såklart. Vilket maken också tycker, men just nu ser han mest att han har 15 veckor på sig att slutföra sin utbildning och det kan ju vara lite stressande förstås.

I vecka 25 ska bebisen vara 33 cm lång och väga runt 700 gram. Hen reagerar på mammans röst och har fått korttidsminne. Om mamman skrivs att det nu blir tyngre och att det vanligt att få ont i ryggen, kramp i benen och tryck mot bäckenbotten. Som tur var har min rygg hållt sig i bra skick, men kramp i benen har jag då och då och trycker gör det lite med jämna mellanrum. Dessutom skriver Vårdguiden att ”Olika kvinnor har olika magar. På en del börjar det synas först nu medan andra fick mage för länge sen.” Om mig kan man ju i alla fall säga att jag har en del mage. På loppisen frågade kvinnan jag köpte mammakläderna av om det var dags när som helst…

Angående bilden inser jag dessutom att jag måste sluta med min krampaktigt glada fotomin, och att jag dessutom borde sluta fota mig själv efter att jag bytt om till mjukiskläderna efter jobbet.

4 reaktioner på ”V.25 (24+1)

  1. Härligt att ni klivit in i vecka 25. Jag gillar den glada fotominen! Och mjukiskläderna, ser riktigt sköna ut 🙂

    Sv: Tack så mycket, fick en riktigt fin och lugn dag 🙂

    Jag tycker absolut att du ska prova att sy ett babynest om ni vill ha ett till den lilla i magen, det var inte svårt alls och gick på en kväll! Tack!

    Hoppas att dina tankar och planer för graviditeten håller, jag tyckte det var så svårt att ställa om sig när man har något helt annat planerat. Det hoppas jag också! Fast faktiskt så väljer jag nog några dagars övertid framför att Åttan ska kika ut tidigare 🙂

  2. Har inte reflekterat ditt smile innan, tycker du är så söt! Och mjukiskläder is the shit – dem är ett måste på preggobilder 😉 (säger jag som mest hade sånt som gravid, ha ha ha!)

    • Tack så mycket! Och visst är mjukiskläder sköna, men jag tänkte mest att det vore kul att fota sig i något annat nån gång… 🙂

Kommentera

