Att hålla sin stil

Häromveckan satt jag på jobbet och kände mig fruktansvärt tråkig. Hela min garderob just nu består av svart, svart och svart. Imorgon ska vi på barnkalas och jag kände bara att ”nej, jag kan inte ha svart på mig då med”, så i stundens ögonblick klickade jag hem en färgglad klänning på Tradera.

Igår kom paketet. Jag provade den en gång, och två gånger. Frågade maken vad han tyckte och han sa diplomatiskt att jag är fin i allt. ”Nej, men nu vill jag verkligen ha ett ärligt svar!” varpå maken sa att ”du ser ut som en fullproppad smällkaramell, men utan fransarna”.

Ja, man får ju vad man ber om. 🙂 Jag tyckte dock bara att det var skönt att få veta att min magkänsla var rätt. Min garderob är svart av en anledning, och ska jag försöka satsa på färg kanske jag ska börja med något mer diskret än det mest knalliga jag kan hitta på Tradera. Nu åker klänningen tillbaka ut på Tradera.

Och nej, ni får ingen bild på smällkaramellen utan bara en närbild för att se färggladheten.

10 reaktioner på ”Att hålla sin stil

  1. Hade vart kul att få se hela smällkaramellen. Jag tror ju att du skulle vara fin i färg 🙂

    • Ja, jag funderade på att lägga ut den, men jag orkade inte ta på mig den igen för att fota…

  2. Man ska bära det man känner sig bekväm i. Känner man sig obekväm syns det direkt tycker jag 🙂

    Jag har lite mammakläder jag tänkt sälja på tradera. Du kanske vill kika innan jag lägger ut dem?

    • Ja, jag håller helt med. Och med denna skulle det nog blivit så att jag bara burit den en gång och sedan hade den blivit hängade…

      Jag kollar gärna på mammakläder, du får gärna maila mig om du har bilder. 🙂

      • Om man bara använder plagget en gång gör man oftast bäst i att lämna tillbaka eller sälja vidare 🙂

        Jag har skickat lite bilder till din ekopysselmail 🙂

        Kram

      • Ja, det är ju fördelen med att känna sin stil. Att oftast kan man stoppa sig själv innan man börjat använda plagget i fråga. Nu sålde jag ju på tradera, men plagget jag köpt var nytt med lappen kvar och då kändes det bättre att sälja det så än att använda det en gång och sen tänka att ”det här var nog inte min stil ändå…”.

  3. Det är lätt hänt att impulshandla på Tradera, jag skrev själv ett inlägg om det igår… Man ska ha kläder man trivs i, då mår man bäst och känner sig finast. Satsa på ett knalligt halsband eller en scarf för att pigga upp!

  4. Men oj, så jobbigt, känner igen känslan! ”Jag borde ha denna” men så går man runt och känner sig helt fel istället, inte så kul. Kan varmt rekommendera Indiskas klänningavdelning, ingen risk för smällkarameller, men fler färger än svart. Och varför inte ett par knalliga strumpbyxor istället med matchande knalligt halsband eller armband? 🙂

    • Jag köper ju alla kläder på Tradera nuförtiden :-), men det är alltid bra att veta vad man ska söka efter. Knalliga strumpbyxor hade jag en period, men sen jag skippade nylonet och bara vill ha bomull/ull så tycker jag att det är mycket svårare att hitta.

Kommentera

