Sjukgnäll

Femte sjukdagen och nu börjar jag känna mig gnällig och rätt less på det här. I helgen har jag mestadels sovit och inget kalas blev det heller, är så trist att inte orka med varken tråkiga eller roliga saker.

Kombon sjuk och gravid är heller ingen hit. Ontet i halsen botas gärna med te, men dricker jag mer än en kopp har jag märkt att jag får halsbränna. Igår var jag dum nog att försöka dricka en kopp precis innan jag skulle gå och lägga mig, så jag fick smyga upp mitt i natten och äta havregryn i köket… Tack för övrigt för det tipset, Eva, det hjäper faktiskt!

Samtidigt så har jag svårt att låta bli att tänka på dem som har det värre. Kombon sjuk och mycket tid i soffan leder till att jag klickar på alla möjliga länkar och hamnar på än den ena bloggen än den andra. Människor som har cancer och vet att det inte blir bättre, eller föräldrar som förlorat sitt barn. Det finns inte ord för sorgligheten i dessa bloggar. Jag kommer trots allt att vara frisk snart.

4 reaktioner på ”Sjukgnäll

  1. Hoppas att det ger med sig snabbt! Att vara sjuk ”i vanliga fall” är nog tråkigt, än värre när man är preggo!

    Sv: Laddade hem Vem-appen till Astrid igår, men läste i recensionerna att många haft problem med att köpta böcker försvunnit vid uppdateringar. Har det hänt för er? Jag kommer då inte ens in i bokbutiken..Vill verkligen att den ska funka! Tills vidare får vi hålla till godo med gratisboken 🙂 Ska kolla in de andra barnapparna också, och matpriskollen, tack för tipsen!

    • Ibland undrar jag om jag verkligen är sjuk eller om det bara är ”gravidorkeslöshet”, men snoret, hostan och halsen är ju inte typiska gravidsymptom i alla fall…

      Vi har hittills bara skaffat gratisboken, för E bläddrar bara hej vilt i den. När hon väl börjar ”läsa” den så tänkte jag att vi skulle skaffa fler. Ett annat tips är för övrigt att kolla in bloggen ”pappas appar” för bra apptips.

Kommentera

