v.26 (25+0)

Den här veckan har vi barnmorskebesök, ska bli spännande att se hur allt står till. Jag har inte varit där sen inskrivningen, så det var ju ett tag sen. Vägt mig har jag gjort lite då och då så där har jag hyfsad koll, och jag tycker att jag borde vara tröttare om järnvärdet skulle vara uselt. Mest längtar jag efter att få lyssna på hjärtljuden på den lilla.

Det känns som vi sedan ett bra tag är i fasen ”fostret växer och magen med” och jag vet inte riktigt vad jag ska tillägga. Den lilla ska nästan väga ett kilo nu och vara 35 centimeter lång. Tänk att den blivit så stor!

Den lilla sparkar runt mer och mer och det känns skönt att hen ser till att påkalla uppmärksamheten. Man kan ju tycka att det skulle vara lättare att ta till sig graviditeten andra gången men för mig har det varit precis tvärtom. Det handlar nog mestadels om att jag inte riktigt har samma tid att lägga fokus på magen och dess innehåll när jag har en till liten skrutt att ta hand om. Plus att förra gången var det ju också fokus på en helt ny livsstil som jag gick och längtade efter – den som mamma. Nu är jag ju redan mamma och har redan en vardag med liten. Den drömmen är redan uppfylld, så nu är det en annan dröm på gång – den om att få en komplett familj med två små syskon som förhoppningsvis kan ha stort utbyte av varandra inom en inte allt för avlängsen framtid. En lika stor dröm, men som känns svårare att tänka sig hur det kommer att bli.

PS. Jag är extra nöjd med dagens bild eftersom jag faktiskt har något annat än svart på mig! Den här klänningen köpte jag när jag väntade E och använde den ganska regelbundet efter att magen blivit tillräckligt stor för att fylla det extra tyget. Enda nackdelen är att man måste ha ett linne eller topp under då den är hyfsat urringad på egen hand. Ett bra exempel på ett plagg som är lite färgglatt men ändå ”jag”.

16 reaktioner på ”v.26 (25+0)

  1. Jättefin i rött med!

    Och halsbränna är inte o leka med, för mig funkade sötmandlar susen! Det var inte så tokigt att sitta och tugga på heller 😉 Men kanske ingen hit om man är nötallergiker kanske..

    Och usch för dessa baciller, krya på dig nu!!

  2. Så fin magen är i randigt! Och hela du för den delen 🙂

    Förstår precis känslan av att man inte kan lägga lika mycket fokus på magen och graviditeten den här gången, har haft lite dåligt samvete över det från och till, men det blir nog oundvikligen så.

    Sv: Tack för tipset om ”pappas appar”, ska kolla in 🙂

    Det är ju så obeskrivbart stort att vara förälder, svårt att lyckas pränta det i ord..Men det är då man får komma ihåg att alltid visa det för sin skatt, känslor betyder mer än ord 🙂 Även om jag får erkänna att jag inte var mother of the year imorse när jag tappade tålamodet då det gormades med ALLT vid frukost, påklädning osv 😉

    Äventyrsbadet som ligger i vår stad ingår i mitt gymkort, och Darlingen har simkort där, så det blir lätt och inte så komplicerat att åka iväg om det bara finns tid för ett snabbt bad. Och när man märker hur kul hon tycker att det är så blir det roligare för en själv också 🙂

    • Tack! Skönt att det inte bara är jag som känner det här att jag inte ”hinner med” den här graviditeten.

  3. Jättefina, du, magen och klänningen!

    Den här graviditeten är absolut annorlunda. Men också lättare tycker jag då jag dels litar på att min kropp klarar det, men också för att jag inte hinner oroa mig på samma sätt. Och än så länge mår jag prima så det hjälper ju också!

    • Tack tack!

      Och jag håller med om det positiva också – oron är helt klart mindre den här gången! 🙂

Kommentera

