Dumsnäll?

Jag vet inte om jag ska vara mest tacksam eller mest trött på att vi har en sån himla snäll katt här hemma. Som blir dragen i svansen tio gånger om dagen av E och ändå smyger tillbaka till henne och vill gosa. Gissa om jag är trött på fasen ”släpp svansen!”?

4 reaktioner på ”Dumsnäll?

  1. Haha, förstår frustrationen, men tur att katten är snäll och låter henne hållas 🙂 Astrid har sin hundkompis Molly hemma hos sin farmor och farfar, och visst är det något speciellt i en relation mellan vissa djur och barn, de är verkligen bästa vänner och följs åt i allt dom gör.

    Sv: Jag hade ju inte heller några foglossningar (eller nästintill några krämpor alls) under graviditeten med Astrid, så den här gången blev det lite som en chock..Hoppas att du klarar dig undan med halsbrännan 🙂

    Haha, fikandet tycktes inte motivera Åttan att komma ut! Jag är väldigt skeptisk till alla sådana husmorsknep till hur man ska få barnet att kika ut, men faktum är att jag knäskurade bägge badrummet väldigt grundligt och städade resten av huset dagen innan jag fick värkar med Astrid 😉

    • Ja, jag tror att det kommer att bli väldigt roligt när E blir lite större bara så att de mer kan busa och gosa ihop. Hon har tidigare varit väldigt snäll mot katten, men det är nu sen katten kom hem från sin semester på landet (hon har varit hos min mormor i två månader) som hon börjat dra henne i svansen.

  2. Åh vi har samma scenarios här hemma… kan bli knäpp! Dock kan vår katt bli rädd när M blir helt i gasen och ska på kissen och försöker fly – aldrig gett sig på M tack o lov. Jag förmanar och förmanar, inte dra i svansen, nej slå inte katten – det gör ont! Osv… osv..

    Likt förbannat så kommer katten ändå fram och vill kela med M som återigen fortsätter med sin tortyr. Och så börjar vi om, och om… igen! 😉

Kommentera

