Hej då vagnen

En sak jag faktiskt fick gjort i helgen, trots allt sovande och snörvlande, var att fixa i ordning vagnen för försäljning. Men oj vad mycket jobbigare det kändes att sälja den när jag satte på liggdelen inför fotandet. Det var helt enkelt mer nostalgi än jag trodde och tankarna kom direkt tillbaka på den där första vagnspromenaden när E var nyfödd.

Nu är annonsen ute trots allt. För trots att jag gillar vår vagn jättemycket så behöver vi en som är mer praktiskt för två barn.

För den som går i väntans tiden kan jag verkligen slå ett slag för att köpa begagnad vagn. Då gör du både miljön och din plånbok en tjänst. Det som är viktigt att tänka på när du köper en vagn begagnad är dock att garantin endast gäller första köpare, samt att du inte har någon ångerrätt vid begagnatköp. Det gäller därför att verkligen dubbelkolla alla vagnens funktioner och att vara påläst innan du slår till. Vill du läsa på om olika vagnar innan ett begagnatköp så rekommenderar jag bloggen Allt om barnvagnar.

4 reaktioner på ”Hej då vagnen

    • Ja, jag hoppas på det. 🙂 Men det beror på om vi kommer att lyckas byta lägenheten eller bo kvar. Tyvärr är ju vår trappuppgång inte särskilt vagnsanpassad så bor vi kvar vet jag inte om vi kan ha dubbelvagn över huvud taget…:-(

  1. Vi har också sålt den gamla vagnen och håller med om att man blir lite nostalgisk över minnena man har samlat på sig med den. Men vi skaffade ersättaren först, innan vi nyligen sålde, en Bugaboo Donkey, som har varit riktigt smidig att bara använda till ett barn nu i några månader. Ser så fram emot att få klicka i liggdelen bredvid sittdelen och göra om vagnen till syskonvagn, precis som den är ämnad för…förhoppningsvis inom en månad. 🙂 Rekommenderar Donkeyn med andra ord!

    • Vi har ju köpt en enkel sittvagn på loppis att ha till och från förskolan, och därför kommer vi nog att vänta med syskonvagnsvalet till sista minuten. Framför allt för att vi inte vet om vi bor kvar eller lyckas flytta och vagnsvalet är lite beroende av hur vi bor. Önskar att vi kunde bo så att vi kunde välja vilken vagn vi vill! (Och i sådana fall blir det en Donkey. :-))

Kommentera

