Upp och ner i helgen

Helgen har i stort sett varit riktigt bra. Framför allt har den varit riktigt lugn, vilket både jag och maken behövde. I fredags hyrde vi film och åt snacks medan E sov gott, och i går minns jag inte ens vad vi gjorde utan tror att det inte var någonting särskilt. Jag var ute en sväng och fixade lite inköp (bland annat det fina halsbandet) medan E var hemma och ritade med maken. Sen gick det tyvärr nedåt idag när jag (igen) fick lägenhetsbytarångest efter att vi städat och fixat och bara 30% av de föranmälda dök upp på visningen. Nu försöker jag vända känslan och istället glädjas över det välstädade hemmet.

4 reaktioner på ”Upp och ner i helgen

  1. Lägenhetsbytarångesten är ju en hemsk sort :-(. Hoppas ni får till något bra, det är ju inte direkt lätt. Roligt att du fick tag på halsbandet och lite tid till vila också!

    • Lägenhetskarusellen går lite upp och ner här hemma och i går var det tyvärr mest ner… Hoppas på att det löser sig. Helst hade jag velat flytta innan vår nya familjemedlem kommer, men jag börjar inse att det inte kommer att hända och det är så jobbigt att inte veta när det väl kommer att se. Skulle jag veta att det t ex blir mars så skulle det vara ok, men ovissheten att inte veta om det blir i vår eller om två år är rätt jobbig.

  2. Men vad kul att du fick tag på halsbandet! 🙂

    Vad tråkigt med lägenhetsbytarångest, och att de föränmälda inte dök upp..Bra att du ser det positiva ändå och njuter av ert välstädade hem!

    Sv: Det regnställ jag köpte gick från stlk 36, så det var inte så mycket att fundera på 😛 Det passade helt okej nu, och jag tror att det kommer bli bra sen också. Har för säkerhets skull inte ryckt lapparna, kanske hinner jag prova det utan mage innan öppet köp går ut 🙂

    Dammtorkning är populärt här hemma också, hon har en egen trasa i skåpet som hon kallar ”min städa”, och så viftar hon runt dammet så det står härliga till 😉

    Jag tror vi får vänta på Åttan några dagar till, och hoppas att hen vilar sig i form inne i magen och att det är därför det är så lugnt. Dock har det varit lite mer liv sen igårkväll då jag och Astrid badade, och jag har ganska bra med sammandragningar. Det går åt rätt håll! 🙂

    • Ja, det är ju inte så mycket att göra åt att folk inte kom, så det är väl lika bra att göra något åt det jag kan göra något åt – mitt humör… 🙂

Kommentera

