v. 28 (27+0)

Nu går vi in i den tredje och sista trimestern, helt galet. Jag som fortfarande har svårt att förstå att det är ett riktigt barn därinne. Trots att det är andra gången är det samma overklighetskänsla som förra graviditeten.

Mellan v.28 0ch 32 ska det tydligen vara en ordentlig tillväxtfas därinne. Jag tycker redan att det märks att den lilla sparkar mycket hårdare, det syns himla tydligt utanpå magen om jag har tröjan uppdragen.

På ”partnerdelen” i veckobreven står det i flera att nu kan mamman känna sig otymplig och oattraktiv och att det är viktigt med komplimanger från partnern. Ja, otymplig börjar jag absolut känna mig och jag känner mig inte supersnygg heller. Komplimanger och lite extra omtanke skulle inte sitta helt fel. 🙂

2 reaktioner på ”v. 28 (27+0)

  1. Så fort det går! Inte jätte lång tid kvar nu.

    Sv:
    Köper man ändå liberos blöjor så tycker jag att man kan vara med. Man får lite rabbatkuponger ibland och så kan man samla poäng som sen kan bytas mot varor i deras poängshop. Har väl inte tyckt att det varit så mycket kul i poängshopen men fastnade för duploförpakningarna.

    • Nej, ganska precis tre månader nu. Tre månader som jag växlar mellan att tycka är ”bara tre månader” och ”hela tre månader”…

Kommentera

