Första vabbdagen

Så har jag vabbat för första gången!

Dock kunde man inte tro att den lilla som for runt här hemma idag var samma lilla som däckade vid middagsbordet igår, superledsen och kokhet. Skönt att det går över snabbt när ens lilla är sjuk!

Vi har ändå hållt oss hemma, och faktiskt har jag lyckats få en del gjort. Tur att E tycker att det är superkul att städa och diska. 🙂 Jag försökte bjuda över en vän som bor nästgårds och också är hemma med sjukt barn på lite fika, men hon hade åkt på sjukan själv också så då blev det inget. Istället picknickade jag och E på vardagsrumsgolvet och lyssnade på lite barnskivor. En rätt trevlig vabbdag med andra ord.

Vad som inte var så trevligt var allt som skulle fyllas i på försäkringskassans hemsida, suck. Och dessutom ska vi be förskolan att fylla i ett intyg som vi kommer att få hemskickat till oss. Himla mycket pappersarbete för en dag hemma…

Nu är maken på ölmässa så jag har kvällen helt för mig själv. Blir nog lite glass och datortid.

2 reaktioner på ”Första vabbdagen

  1. En riktig milstolpe, om än en inte så rolig..Men tur att hon blev piggare snabbt och inte behövde vara långvarigt sjuk!

    Sv: Det är en vadderad filt från Snoozy som hon fick från Darlingens jobb 🙂 Fanns även i brun/beige/grön, som också var superfin 🙂

Kommentera

