v.29 (28+0)

För första gången känner jag vad jag tror är sammandragningar. Kände inte av dessa med E förrän veckan innan hon föddes och då gjorde de ont samtidigt så det kändes som riktiga förvärkar. Nu kan jag känna när jag stressar eller går för snabbt att magen blir hård. Gissar att det är sammandragningar som känns. Jag försöker att ta det lugnt, men det är inte särskilt lätt.

”Har du börjat boa än?” frågar Vårdguiden. Inte än, men jag har lite planer på sådant som jag vill ha fixat innan bebisen kommer. Vi har ju det mesta, men kläder ska tvättas och vi behöver lite småsaker och en ny vagn. Dessutom vill jag fixa till lite här hemma för att få det mer praktiskt. Ungefär en gång i veckan får jag ett psykbryt för att vi inte fått till någon flytt och vi om tre månader ska bo fyra personer plus en katt i vår tvåa. Det känns stundtals rätt jobbigt, men det är väl bara att gilla läget och hoppas att vi kan lösa boendesituationen snarast möjligt efter att den lilla kommit istället.

4 reaktioner på ”v.29 (28+0)

    • Intressant, har för mig att jag hört flera säga att de har haft med andra barnet men inte med första.

  1. Så snygg mage! Och storasyster ser nyfiken ut 🙂 Med Astrid hade jag sammandragningar från vecka 24, med Elsa från vecka 19..det är verkligen olika från person till person, och mellan olika graviditeter 🙂

    Sv: Det blev en både mysig och lite ”nyttig” dag 🙂

    Åh, är ni nöjda med vantarna? Gillade att de är i samma modell som ”vanliga” hokuspokus-vantar, de flesta ull vi kikat på har varit så väldigt tunna..

    Hade det inte varit just den filmen så vet jag inte om vi skulle ha kommit på att gå på biopremiär, men jag gillar ju de brokiga 😀 Dock tyckte Crille att filmen var lite knepig 😛

    • Tack tack. 🙂

      Ja, vi tycker att vantarna funkar superbra. Om man som Elsa dessutom tappar en vante på bussen är det toppen att de är likadana på båda händerna. Nu har vi en reserv-vante hemma. 🙂

Kommentera

