Om vi har frukt hemma?

Veckans leverans från lantstället kom förbi med mamma. Dessutom ett helt gäng med plommon som helt enkelt inte fick plats på fatet. Vad det är trevligt med hemodlat!

8 reaktioner på ”Om vi har frukt hemma?

  1. Absolut godast med sån frukt och grönsaker. Jag köpte tomater och vitlök på rosendals trädgård i somras och det är en otroligt skillnad på deras egenodlade grönsaker, jämfört med de svenska säsongsgrönsakerna i livsmedelsbutik.

    Vilka roliga saker du fick på eco mässan. Den där boken måste jag nästan leta reda på.

    Och fina, vackra magen i ännu ett inlägg ner.
    Det där med sammandragningar är verkligen inte så skönt och inte heller särskilt kul. Jag hade det ganska tidigt i graviditeten och hela vägen fram till förlossningen.
    Förstår att det är påfrestande med boendet…men du, det brukar lösa sig, även om det är svårt att tro.
    Jag brukar få psykbryt titt som tätt över saker med huset, så jag vet , även om vi har andra problem än utrymmes bekymmer.
    Hoppas du får en fin dag.
    Massa kramar/
    Luiza

    • Visst är det! Önskar att jag vore bättre på att köpa närodlat ”på riktigt”, men jag försöker åtminstone att hålla mig till svenskt så länge det går i butikerna.

      Underkläderna och babyboxen fick inte följa med hem tyvärr, men boken ligger i bokhyllan och ska läsas så fort jag får lite tid.

      Tack för din uppmuntran kring boendet, jag tror och hoppas att det löser sig i alla fall inom det närmsta året, men det hade bara varit så skönt att ha det praktiskare när det ska vara två små här hemma.

      Hoppas att du har en fin fredag!

  2. Härligt med så mycket hemodlat! Önskar att jag hade tillgång till det men försöker istället handla närproducerat och eko i matbutiken och på torget ibland.

    • Ja, jag är väldigt glad över trädgården på landet, och skäms samtidigt lite för att vi odlar och fixar så lite där själva, men ändå får ta del av frukterna tack vara en snäll mamma och mormor.

Kommentera

