Sista svängen på lördagen

Sitter i soffan och tar det lite lugnt med maken innan sängdags, men eftersom han vill titta på Life’s to short på tv och jag inte har någon skämskudde så får jag ha skämsdatorn framme…

Lördagen har varit toppen. Det började med en så lång sovmorgon att vi höll på att försova oss till vår tvättid. Jag ska numera alltid boka tiden klockan åtta om det ger den här effekten att ha något inbokat på morgonen. 🙂 Sedan tvättade vi till tvättkorgen var helt tom (vilken härlig känsla!) och fixade lite annat hemma. Det känns rätt bra att ägna en hel dag åt städande när man har något trevligt inbokat på kvällen. Vilket vi hade, eftersom svågern med familj kom över och åt middag. Förutom det trevliga sällskapet och att E hade superkul med kusinerna, så fick vi lite hjälp att fixa lite mer här hemma. Så nu är första steget taget inför den nya familjemedlemmens ankomst!

Och som vanligt när jag har haft en sån himla trevlig dag så har inte ett enda foto blivit taget så jag bjuder på en bild där vi åtminstone har på oss samma outfits som idag (fast jag bytte om innan gästerna kom). Mjukisdressar är det bästa!

6 reaktioner på ”Sista svängen på lördagen

    • Ja, visst är det! Just nu tycker jag att utvecklingen går supersnabbt, det händer nya saker varje dag känns det som.

  1. Snygga tjejer! Låter som en trevlig helg 🙂

    Sv: Just vid fototillfället mådde nog bägge två väldigt skönt, annars har det varit lite gnälligt och knorrigt för de båda två. Snoriga näsor och jobbig omställning att bara ha en förälder att dela på skulle jag tro är orsaken, vi hoppas på en bättre dag imorgon 🙂

    Ja, det är inte riktigt lika lätt att ställa om sovandet den här gången, imorse var det med Elsa precis som med Astrid då hon var liten, vi hade lätt kunnat mysa ner oss och somna om..Men storasyster ville hellre kliva upp 🙂 Vi fick oss dock lunchvila alla tre, så vi fick oss en timmes tupplur iallafall!

    Elsa har exakt samma sovtider nu som i magen, får se om ni också får en kvällspigg rackare 🙂 Tyckte fotot på Astrid blev så himla fint, dock hamnade inte skärpan precis där jag ville ha den, men man kan inte få allt här i världen 😀

    Vet inte om det är roligt eller töntigt att vi har matchande pyjamasar alla tre 😉

    • Ja, jag är supernöjd med helgen i stort. Sen är det lite smolk i bägaren att E:s vantar blev snodda på söndagen och när jag skulle köpa nya idag så var de slut… 😦 Men annars var det bra!

      Jag tycker att den lillas mönster i magen påminner mycket om E:s, hon var också igång som mest runt tiotiden på kvällen.

      Och ja, det där med skärpan känner jag igen… Försökte fota den lilla damen idag och hon posade så fint men ingen bild blev bra ändå… 😦 Får göra ett nytt försök när det är lite bättre väder ute så att det finns lite ljus att ta tillvara på.

Kommentera

