Ny tandborste till E

tandborste jack'n'jill

Vi beställde en tandborste i komposterbar plast från Alvehamn för ett bra tag sen, men innan vi hann använda den särskilt länge så gick E iväg med den och lade den på ett ”bra ställe” som vi fortfarande inte hittat…

Nu, när Jordklok äntligen fått in dem i sitt lager, så har vi varit smarta nog att beställa flera stycken. Dessa tandborstar är nämligen riktigt bra! Borsthuvudet är lagom litet och mjukt, och skaftet är väldigt greppvänligt för en liten hand. Dessutom gillar E kanintrycket som är på, hon pekar och gör ljudet av hur kaninen låter. Gissar på att det får bli flodhästvarianten för lillasyskonet när hen blir så stor.

Dessutom köpte vi med en tandkräm från Jill n’Jack i smaken hallon. E verkar tycka att den är god, och den har en bra konsistens som gör att man bara får ut rätt mängd på tandborsten. Dessutom har det sina fördelar att den är ofärgad då E oftast har vitmönstrade pyjamasar och Laveras röda tandkräm (som vi annars använt) kan tendera att hamna lite här och var. Visseligen har det gått bort i tvätten varje gång, men det ser ju lite tråkigt ut. Den största nackdelen är att den är nästan dubbelt så dyr som Laveras.

6 reaktioner på ”Ny tandborste till E

  1. Bra tips! Vi fick en plasttandborste till Rut som vi fortfarande använder men nu börjar det bli dags för en ny. Men du, hur låter en kanon egentligen? Det lätet kan inte jag!

    • Testa denna då!

      En kanon? Den skulle jag säga låter ”boom”. Fast du kanske menar ”kanin”? Lite som ett ”snuttljud”, om man som vi gör som i appen ”peek-a-boo-barn”… 😉

  2. Jag har tänkt prova denna tandkrämen och även tandborstarna till mina ungar då jag måste köpa nytt, just nu har jag urtekrams och lilleman tycker den är så äcklig så det är en extrem kamp att borsta, måste lixom hålla för näsan på honom så jag hoppas denna smakar bättre och att den kommer idag, jag lider med stackarn. Ville iallafall tipsa om att bodystore har den till ett bättre pris!

  3. Pingback: Barntandkrämer med bättre innehåll | Ekomamma i stan

Kommentera

