Dagens mvc-besök

Lämnade precis min fina barnmorska. Allt var bra, även om hb var lite lågt så jag ska försöka bli bättre med järntabletterna.

Så här såg värdena ut:

Hb 109
glukos 6,3
Blodtryck 95/55
Magmått 28

Efter besöket hade jag tyvärr ett inte lika roligt samtal med försäkringskassan, men det får jag nästan återkomma till för det har jag inte riktigt tid att skriva nu.

4 reaktioner på ”Dagens mvc-besök

  1. Försäkringskassan är en mycket intressant inrättning… VAB-pengarna från slutet av april (som jag snällt ansökte om innan 10 maj, vilket stod angivet på blanketten att jag skulle göra) fick jag i slutet av juli. Sjukskrivningen för augusti-december har min handläggare tydligen tyckt varit OK, men några pengar har jag inte sett röken av än (läkarintyg inkom 10 augusti). Tur att man inte sitter i skiten ekonomsikt utan har en buffert att ta av!
    Kram

    • Trist att det ska dröja. Det har jag faktiskt hittills inte varit med om, mina vab-pengar från början av oktober verkar jag redan ha fått, men jag tycker att många av deras procedurer är onödigt krångliga och stelbenta.

  2. Skönt att allt såg bra ut, men inte bra med tråkigt samtal! Hoppas att det löser sig!

    Sv: Haha, ja, bara en sisådär 100 mil norröver 😉

    Tack, fast köket är det rum här hemma som vi är minst nöjda med..Vi har inte gjort någonting med det sen vi flyttade in, men har många ideér. Luckorna börjar vara fula, missfärgade och slitna, och bänkskivan har fått fukt i sig och fläkt upp sig på kanterna. Får se när/om vi tar tag i det, hade Crille fått bestämma så hade det redan varit gjort. Jag har ju däremot lite mer beslutsångest 😉

    • Ja visst ja, jag kanske skulle skriva inlägget kring vad det rörde sig om… 😉

      Hoppas att ni hittar en bra kökslösning. Min lösning här hemma skulle vara ett helt nytt kök…men några kvadratmeter till kan man ju inte trolla fram bara så där.

Kommentera

