Positiva tankar

Den senaste tiden har jag känt att det blivit lite väl mycket negativa tankar i mitt liv, som en negativ spiral av stulna vantar, förlossningsoro, lägenhetsstress och annat. Så därför tänkte jag inspireras av Britta och skriva min egen måndagslista kring vad jag är glad över:

  • Att jag har en underbar familj är alltid nummer ett på ”bralistan”. Ibland måste jag nästan nypa mig i armen för att det känns för fantastiskt att jag hittade maken och att vi fick en sån himla fin unge.
  • Att det sparkar i magen samtidigt som jag skriver det här!
  • Att det funkar så himla bra med E:s förskola. Det känns så himla skönt att kunna vara trygg med att hon har det bra om dagarna.
  • Att vardagen faktiskt flyter på bra för det mesta. Är så himla nöjd över mitt beslut över att gå ner i arbetstid under hösten. Det är kanske inte rätt lösning för alla familjer – men för oss är det helt rätt.

 

2 reaktioner på ”Positiva tankar

Kommentera

