V.31 (30+1)

Den här veckan har det varit lite upp och ner med graviditetsmåendet. Vissa dagar har jag varit hur pigg som helst och känt att det här kan jag absolut göra i minst tio veckor till, och vissa dagar har jag inte förstått hur jag ska ta mig igenom de närmasta tio veckorna. En av de senare dagare hade jag i söndags när jag kände mig helt orkeslös, anfådd och illamående. Lite senare på dagen blev det bättre, efter att den lilla levt om lite i magen, så jag gissar på att den legat på något sätt därinne som tryckt på väl valda inälvor.

Enligt Vårdguiden kan barnet nu ha lagt sig med huvudet nedåt, och jag tror att den lilla åtminstone ligger så oftare än tidigare då jag känner mycket mer sparkar uppåt.

Annars har jag fått en stor boarpepp och vill mest bara fixa och dona här hemma. Vi har ju det mesta klart, men några syprojekt har jag planerat att ta tag i och sen är ju det stora att vi inte köpt vagn ännu. Förra gången köpte vi i vecka 20, så det är ju lite skillnad, men å andra sidan är jag mycket mer velig nu kring vad vi ska ha. Tanken är åtminstone att sälja den gamla först och det är förhoppningsvis på gång, så kan jag ta tag i köpandet sen.

5 reaktioner på ”V.31 (30+1)

    • Tack tack! Ja, det gör ju det…får lite ångest när jag tänker på att vi måste ta tag i det där med att köpa ny vagn snart.

Kommentera

