En "sån där" dag

Idag ville jag bara krypa ner i sängen igen redan innan jag gått upp…

Vi är krassliga hela familjen vilket för min del också gör att jag har fått halsbränna utan dess like. Kan berätta att ens optimistiska sida inte direkt kommer fram av en natt sovandes halvsittandes i soffan. Försöker att hålla ut och undvika att tänka på lägenhetsbyten och vagnsförsäljningar, och hoppas på en vändning i både kropp och humör snart.

10 reaktioner på ”En "sån där" dag

  1. Blä vad tråkigt med en sån dag! Hoppas att det vänder snabbt och att ni blir piggare alla tre!

    Sv: Skönt att ni fick sovmorgon iallafall, det gör ju sjukligheten lite lättare om man fått sova.

    Jag tänker att vi får se hur aktiv jag blir på Intagram, mest var det för att jag ville följa några stycken, men nu tycker jag att det är riktigt kul. Det finns en hel del stillasittande tid för min del (amning, söva barn osv), så det passar bra att ha något att pyssla med under tiden. Har svårt att koncentrera mig på en bok eller liknande, att ha mobilen i handen är lagomt 😀

    Höll på att trilla baklänges när jag såg ”juläggen”, och sa precis som din make 🙂 Astrids tå gör inte ont men ser fortfarande lite läskig ut. Får se om hon tappar nageln!

    Det är, precis som du skriver, tur att det inte alltid är kaos utan att det lättar mellan varven. Annars skulle det nog bli dags för tvångströja och inläggning rätt snabbt 😉

    • Ja, jag hoppas också på snabb tillfrisknad för alla. Och ja, sovmorgonen var verkligen välbehövlig efter natten. 🙂

  2. Åh stackars, prova att äta rå potatis, lite okokta havregryn eller helt enkelt läkemedel från apoteket. halsbränna är värre än det låter, hade jättemycket när jag var gravid, minns att magsyran låg och guppade i halsen på förlossningen

    • Havregryn har hjälpt tidigare, liksom att bara ta ett glas mjölk innan läggdags, så det har inte varit så illa hittills. Jag vet faktiskt inte varför, men just när jag varit förkyld har det liksom blivit outhärdligt, så idag var maken på apoteket och köpte tabletter. En positiv sak är i alla fall att det bara är när jag ligger ner som halsbrännan kommer, så jag har inte besvär hela tiden utan det är nättarna som blir jobbiga.

  3. Blä vad segt, hoppas ni kryar på er snart och att frågetecknen rätar ut sig! Gissar att du redan fått tusentals tips gällande halsbrännan men Gaviscon och att äta små portioner mat tog mig igenom de sista veckorna av graviditeten. Och med några tjocka böcker under huvudändan av sängen gick nätterna bättre.

    • Igår plockade jag fram stora kuddarna, att sitta upprätt var det enda som funkade, men ikväll ska jag testa med något medel som maken införskaffat på apoteket. Som tur är så håller halsbrännan sig i schack annars, det verkar bara vara kombon av förkylning och liggande som får den att slå bakut.

Kommentera

