Veckans IN:UT

IN:
1 potatisskalare
2 matlådor

UT:
Ingenting

Resultat: +3

Vi rensade ut matlådeskåpet på jobbet och där passade jag på att plocka på mig en ny matlåda till mig och en till maken eftersom de vi har hemma funkar så dåligt. Jag har varit emot att köpa nya då jag vill fasa ut plasten, och då tyckte jag att det här var en ok lösning tills jag fixar bra alternativ i glas/rostfritt. Nya matlådor in betyder egentligen att jag också skulle haft de gamla på ut-listan men då jag blivit sjuk så har jag inte orkat ta mig iväg för att lämna in dem. Förhoppningsvis dyker de upp på nästa veckas ut-lista.

En till potatisskalare kom också in i hemmet efter att jag insett behovet av att ha två – en till mig och en till ”lilla hjälpredan”. Matlagningen tar annars väldigt lång tid när vi har delat på den enda som funnits.

Kommentera

