Och resultatet

Är supernöjd, även om tyget känns lite väl vårlikt. Jag köpte det på Ellos för närmare fem år sen med en tanke om att det skulle bli köksgardiner, men sen har det bara blivit liggande så det var ju kul att det kom till användning till slut.

Mindre roligt var att det gamla tyget krymte i tvätten, så nu har vi inte alls två dynset att byta mellan utan bara ett. Blir väl till att sy igen snart då och den här gången ska jag kolla närmare att tyget klarar att tvättas i 60 grader…

12 reaktioner på ”Och resultatet

  1. Supersnyggt! Jag har själv fem meter av det där tyget som jag köpte till min singel-lya för cirkus fem år sedan men så träffade jag K och vi flyttade ihop i hans lägenhet och tyget har blivit liggande sen dess. Men det är verkligen fint!

    • Vad kul att du också har samma tyg! Fem meter var ju inte helt illa, jag tror jag hade 1,5 och det räckte precis till sex stolar.

      • Ja, himla lustigt att vi har samma tyg med tanke på att det är rätt länge sen det såldes. Våra stolar är omklädda i nåt beige-mönstrat tyg…jag ska fota dem samtidigt som jag fotar draperierna för bokhyllan som jag lovat! Ska bara komma ihåg att knäppa några kort på helgen i dagsljus! =)

      • Ja, visst är det knepigt nu att fota hemma när det blivit så mörkt ute. Kanske borde skaffa bättre lampor?

Kommentera

