Ultraljudsrapport

Så har vi fått titta på den lilla igen. Alltid lika roligt! Skönt dessutom att få veta allt ser bra ut så här långt. Ultraljudssköterskan frågade innan om vi visste var det var, och när jag svarade nej och att vi inte ville veta så sa hon att ”då mäter vi lårbenet från sidan”. Syftet med ultraljudet var att mäta tillväxten, och denna lilla verkar växa på bra. Hen var lite större än genomsnittet, men inte lika stor som sin syster var vid samma tillfälle.

Jag fick också veta att den kroppsdel jag brukar känna på höger sida är huvudet och den som brukar puta ut till vänster är rumpan. Den lilla ligger alltså på tvären! Inte undra på att jag känner tryck i bägge sidorna ibland. Nu hoppas jag bara att den lilla tar sitt förnuft till fånga och ser till att vända sig hyfsat snart, för särskilt peppad på snitt är jag inte.

10 reaktioner på ”Ultraljudsrapport

  1. Hej där.
    Vad skönt att allt såg bra ut.
    Hoppas verkligen att det slipper bli snitt då.
    Nu är det inte så långt kvar ;).

    Många kramar

    • Ja, max nio veckor eftersom vi max får gå en vecka över tiden. Men jag hoppas på att det är ungefär den siffran kvar och ingen tidigareläggning pga snitt…

      • Jodå jag kikar in ofta!!!

        Fast det blir kanske lite mindre nu ett tag…

        kram

      • Det har jag full förståelse för, jag blev bara glatt överraskad att du orkade! 🙂 Kram!

  2. Häligt att det ser bra ut! Och jag tror absolut att hen hinner vända sig. Försök att inte oroa dig över det.

    Känns som om tiden går mycket fortare för dig än för mig 😉

    • Nej, jag ska försöka köra på det lugna attityden och tänka att den lilla säkert vänder sig…

      Jag tycker att det gått hyfsat snabbt hela tiden (efter att jag slutat må illa, innan dess segade sig tiden) men efter att vi kom till vecka 30 har det gått dubbelt så snabbt känns det som.

Kommentera

