Badskum från Earth friendly baby

Organic Lavender Bubble Bath, Earth friendly baby, 370 ml, 99 kr hos Jordklok.

Badskum är något som de flesta föräldrar införskaffar och även något som är bra att tänka på att köpa ekologiskt eftersom barnet sitter länge i bubblet och sedan ofta inte sköljs av efteråt.

Både jag och E kan rekommendera det här badskummet från Earth friendly baby. Det löddrar bra, även om det inte ger något överdåd av skum, och är väldigt drygt. Doften luktar gott utan att ta över för mycket. Vi testade lavendel, men det finns även i bland annat mandarindoft.

Den enda nackdelen jag kan hitta är att det är väldigt lättflytande och att flaskan har en vanlig skruvkork, vilket gör att det lätt rinner iväg för mycket om man inte aktar sig. Jag skulle gärna sett någon typ av hällpip eller pump istället.

Betyg: 4/5

9 reaktioner på ”Badskum från Earth friendly baby

  1. Vi har inte kört så mkt bubbelbad, men nu gissar jag att A är stor nog att tycka det är kul. Earth friendly baby’s schampo och bodywash använder jag dock som schampo eftersom vi fortfarande inte tycker det behövs till henne. Jag är nöjd!

    • Vi började nu som sagt och E gillar det. På sätt och vis kan jag tycka att det är onödigt, men samtidigt gör det badet roligare för henne och hon har inga andra badprodukter alls då vi inte börjat med schampo och duschcreme till henne.

  2. Lavendel har en lugnande effekt också sägs det 🙂 Har du någon INCI lista? Jag är nyfiken på vad den innehåller. Kram

    • INCI-listan hittar du om du klickar på länken till inköpsstället (Jordklok) längst upp i inlägget.

      Lugnande är alltid bra, för mig också. 🙂

  3. Kom in på din gamla blogg av någon anledning, tidigare idag, från telefonen…så glöm att jag lämnade den kommentaren om du ser den…
    Ha en god natt.
    kramar

  4. Jag tycker själv att det är riktigt mysigt med badskum, men Astrid gillar det INTE! Det ska vara klart vatten att plaska i 🙂

    Sv: ”Lyxmusten” från Nygårda finns på Systembolaget!

    Redan nu känns det bättre och lättare att ha två små, man kommer nog in i det snabbt..Men visst är det kämpigt och man känner sig otillräcklig emellanåt. Men det gjorde jag iofs ibland när bara Astrid fanns också 🙂

    Det var den första dagen då det kändes som att jag/vi fick något gjort då vi var hemma utan pappan, och det var så skönt. Det finns hopp 😀

    Man kan ju inte bli annat än förälskad när det där tandlösa lilla leendet kommer fram..Älskade unge 🙂

    • Åh då ska jag kolla in Systembolaget. 🙂

      Skönt att tvåbarnslivet börjar sätta sig, ser fram emot det där med skräckblandad förtjusning. 🙂

  5. men behover man varkligen bubbel bad? ar inte det totalt onodigt? att leva eko ar val att leva fint men utan en massa hysteri over att kopa kopa kopa. hela sverige ar ju i ett totalt hysteriskt man maste kopa sa javla mycket. bubbel bad ar inte nodvandigt.bla

    • Nej, bubbelbad är verkligen inte någon nödvändighet. Dock tycker jag att det är bra att det finns ekoalternativ för även sådant ”onödigheter” som t ex bubbelbad, smink och nagellack, för förr eller senare så vill ens barn ha det som alla andra har. Och även om det är bra att lära sitt barn att man inte behöver köpa allt, så tror jag på att göra undantag ibland.

Kommentera

