Fin amningsbehå från Exolyxica

På IN-listan i söndags fanns denna fina amningsbehå som jag fick hem i slutet av förra veckan. Jag har två behåar kvar sedan amningstiden med E, och jag kände att det var lite i minsta laget. Just amningsbehå är ett plagg som jag verkligen rekommenderar att man satsar på. De används så otroligt mycket och behöver båda hålla stödet ordentligt och ha funktionella knäppen.

Den ovan kommer från Ecolyxica och är tillverkad i 95% ekologiskt bomull. Dessutom är den riktigt stadig och enkel att knäppa upp. Nu gäller det bara att hoppas på att amningen av den lilla flyter på lika smidigt som det gjorde med E.

6 reaktioner på ”Fin amningsbehå från Exolyxica

    • Eller hur!? Jag är jättenöjd redan, blir nog ännu bättre när jag börjar använda den.

  1. Jättefin! Jag behöver flera stycken. Sist hade jag ingen fin, och efter ett tag blev det t.om bh-löst. Mjölken stockade sig bara när jag hade BH på och jag fick så ont. Är som tur är inte så storbystad. Hoppas det funkar bättre med BH den här gången.

    • Jag hade tre förra gången och jag var väldigt nöjd med alla. Två av dem köpte jag från http://www.amoralia.com/ när de hade rea (också superfina, men inte eko) och de kommer jag att använda nu igen. Den tredje var en mer basic ”bhtopp” som jag köpte på Twilfit, men den slets ut väldigt fort. Jag tycker verkligen det är väl värt att få känna sig fin under även under amningstiden.

      Jobbigt med mjölkstockning, blev det så även om du hade utan bygel? Hoppas att du slipper det den här gången.

  2. Håller med, kände mig inte alls särskilt fin sist. Hoppas på bättring denna gång. Och jag, mjölken stockade sig tom med en enkel bygellös amningstopp tyvärr.

    • Aj då, tänkte att annars kunde ju denna verkligen vara ett alternativ då den sitter snyggt trots avsaknad av bygel (vilket jag tycker annars är väldigt svårt att få till).

Kommentera

