Julklappar

Förra veckan blev jag i princip klar med julklapparna. Tidigt kan tyckas, men jag tycker att det är skönt att vara ute i god tid då det är så mycket annat som ska göras i december. Har jag åtminstone julklapparna avklarade så har jag mer tid till julpyssel, bakande och umgänge.

Eftersom jag vet att föräldrarna till vissa julklappsbarn läser här ska jag inte skriva vad det är jag har köpt, istället tänkte jag visa några saker från E:s önskelista. Kanske kan det inspirera någon i alla fall.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Servis i metall från Kokobello

 

baddset

Bäddset i ekobomull från BabyGreen

 

vem

Vem-böcker Vi har bara ”Vem bestämmer” som riktig bok (och några fler som appar) och den läses riktigt flitigt här hemma så det vore kul att ha fler att välja på.

När det gäller att ge bort klappar så föredrar jag att ge praktiska saker som kläder och böcker. Ofta har ungarna så mycket leksaker ändå och får ännu mer till jul. Till vuxna är ätbara saker min favoritklapp, och upplevelser.

6 reaktioner på ”Julklappar

  1. Ett tips är ju att låna barnböcker på bibblan. Det är verkligen hur bra som helst o dessutom en mysig utflykt 🙂

    • Ja, det är något som vi borde bli bättre på! Jag lånar ofta till mig själv, men mindre till E. Dock har det varit väldigt utlånat de gånger jag kollat utbudet på vårt närmsta, men jag har fått tips om andra bibblor (bla ett i sjöstan) som ska vara väldigt barnvänliga.

  2. Tack för tipsen om julklappar. Vi har tagit till vara på allt och slagit ihop alla tipsen, till att vi inte kommer köpa så mycket julklappar till M i år. Vi har beställt en del på Stor & Liten, men det är 3 saker. Hon kan använda dem nu, men har mer nytta av dem när hon blir lite äldre.

    Hoppas du mår bra med fina magen. Snart dags =).
    Tänk att du fortfarande jobbar.

    Många kramar/
    Luiza

    • Ja, ibland tänker jag på att när jag var så här gravid förra gången så hade jag slutat jobba. Men jag sa till maken att jag kände mig större och ”mer gravid” förra gången, nu känns det mer som att det är långt kvar…

      Kram!

Kommentera

