Gravidolja från c/o Gerd

Pregnant body oil, c/o Gerd, 100 ml, 159 kr i egna webbshoppen

Under den här graviditeten har jag smörjt magen med en gravidolja från c/o Gerd. Efter att ha använt en oparfymerad olja förra graviditeten ville jag ha en med lite trevlig doft, och jag fastnade för denna då jag varit nyfiken på detta svenska märke tidigare. Dessutom kommer den i en liten glasflaska, vilket jag tycker är att föredra när det gäller oljor.

Tyvärr blev jag en smula besviken då doften inte alls var särskilt framträdande, och dessutom tyckte jag att oljan hade lite svårt att gå in i huden ordentligt. När den väl gör det tycker jag dock att huden blir väldigt bra återfuktad.

Jag har dock hört så mycket bra om märket, så jag är fortfarande peppad på att prova annat. Det är mycket möjligt att det blir deras babyolja till den lilla om det visar sig att vi behöver sådan.

Betyg: 3,5/5

Kommentera

