Full rulle-fredag

tvatt

Ledig fredag igen och jag sa som jag brukar att ”idag blir det en lugn dag”. Som om jag skulle kunna hålla det! Himla skönt att få saker undangjorda dock. Även om jag inte tagit det så lugnt så blir jag väldigt lugn inombords när vi har ordning och reda här hemma.

Tidigare har jag skrivit om en flyttlåda med prylar som skulle ut ur lägenheten till nyår. Den är på god väg nu! En del har jag lagt upp som annonser i olika forum (Tradera, bytesgruppen på FB, POP-gruppen på FB och gruppen för barnvagnar) och en hyfsat stor del ligger i en kasse som bara ska bäras iväg till Stadsmissionen. Känns så himla skönt! Äntligen har vi ståyta i klädkammaren igen.

Lite bebisföredelser har jag också hunnit med. Alla kläder i storlek 50 är nu tvättade, och även amningskläderna. E:s kläder blev plötsligt väldigt stora när pyttekläderna plockades fram, jämför bara de två pyjamasarna till höger på bilden. Eftersom den lilla nu ska vara klar för leverans när som helst så tog jag också tillfället i akt att börja plocka ihop kläder till BB-väskan. Ska kolla upp vad vi hade i väskan förra gången och sen är det väl bara att packa resten. Den här gången ska vi inte glömma mobilladdaren!

2 reaktioner på ”Full rulle-fredag

  1. Ja herregud, jag minns när jag skulle byta på Lovis första gången efter lillebror hade kommit. Det kändes helt groteskt. Hon som alltid varit så liten i alla kurvor osv blev en jätte över en natt!
    Så roligt det ska bli att få träffa den lilla!
    När ska vi få gissa datum osv här på bloggen? 😉

    • Ja, just ja, jag hade ju tänkt att ni skulle få gissa när det var en månad kvar men det datumet har ju redan passerat. Får lägga upp en liten gissningstävling inom kort!

Kommentera

